Salam.

Hm, since minggu ni merupakan study week, maka, pengisian hari adalah sangat tak baik. Pagi tadi, aku ada la join discussion study High Energy Physics, lepas discussion tu, kitorang gi makan cendol & mi rojak depan kilang Hitachi. Sedap! Memang sedap cendol tu. Balik je bilik, terus bukak pc and on9, baca2 komen yang kalian tinggalkan, before heading to bilik Topeq. Lepas tu, balik tido sampai maghrib, bangun, mandi dan mengadap pc ni. Update blog.

Boring kan hari ni?


Orang2 tua selalu menasihat, jangan terlalu mementingkan diri. Kata mereka tak bagus perbuatan tu. Ye ke? Yoyooh je! Aku setuju dgn pandangan mereka, memang tak bagus kalau asyik nk mementingkan diri, tapi tak bermaksud kita tak boleh nk pentingkan diri langsung. In some cases, kita terpaksa mementingkan diri, otherwise, kita akan dipijak dan sentiasa ketinggalan.

Dalam situasi kita beratur untuk membayar tol, dan ada segelintir org yg pintas guna emergency lane dan cuba masuk ke dalam laluan kita... apa yang kita buat? Mungkin ada yang berbaik hati, memberi saja laluan kpd mereka... pendekatan baik katanya. Tapi kalau aku, jangan harap la aku nak bagi.. ewah2, org lain elok2 je bratur.. ko sedap2 lak nak potong Q ye? Ya, mungkin kamu ada alasan yg kukuh untuk cepat.. tapi, jgn la terlalu mementingkan diri.... Since kamu da mementingkan diri dgn memintas org lain, kenapa aku tak leh nak mementingkan diri dgn tak bagi kamu masuk laluan tu? Fair lah kan?


Haha.

Ini saja untuk masa ni. lain kali sambung lg.



NUke

5 Comments:

  1. AkuAyie said...
    yeah!
    jgn biarkn kreta jaat itu memintas..
    haha
    Anonymous said...
    same here
    selalu kena jugak
    aku kan merapatkan kereta serapat mungkin dengan kereta didepan tanda protes.

    sejak gunakan touch n go, tak berlaku dah

    tapi kat tempat lain pulak jadinya.

    kat traffic light. Kereta belah kiri menghimpit masuk.

    pernah sekali tu masa que kat KFC...

    "bang! dah lama beratur bang?" ray replied tanda memerli
    farish izaryl @izreez said...
    wahh emo btul nuke ni hehhe.yupp 4 me mmg perlu pon klau kte nk selfish sometime...x sume hri2 indah blka..:p
    Bijen M. said...
    hahak..
    smart tag suda..
    nak exam ke weyh?..
    gudlark..
    Unknown said...
    hu..~ x suke org potong Q.
    t'utama time byr nasik kat kafe..
    huh.. abg jual air kat kafe plak suka wat air org yg dtg kemudian.. kiter dtg dulu x plak die wat kn.. huh..~!

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.