Salam.

Selain mimpi basah, apa lagi mimpi yang menggembirakan korang? Untuk aku, aku pernah mimpi menang kreta. Walaupun aku tersedar selepas tu, dan tahu bahwa itu hanyalah mimpi, aku tetap berasa gembira. Huhu. Mmpi yang best dan indah selalu menyebabkan mood pagi menjadi ceria. Betul tak?

Okay, macam mana pulak dengan mimpi yang tak best. Aku pernah alami satu mimpi yang tak best waktu belajar kat KMM dulu. Aku mimpi one of my family member meninggal dunia dlm accident kereta. Tragis kan. Yang aku sedar, air mata da mengalir kat pipi. bangun tidur je, terus aku call parents tanya kat dorg sama ada semua org okay atau tak. huhu.

bila la nak raya?

Tadi aku mimpi ngeri lagi. Walaupun aku tahu yang mimpi aku tu mungkin dah tak valid kesahihannya sebab waktu tu matahari mmg da tgak atas kpala n aku stil atas katil, but still aku tetap cuak dengan mimpi yang aku alami tadi.

Mimpi apa?

Semestinya bukan mimpi basah. Tadi aku mimpi one of my family members meninggal dunia. Kejam kan? Kenapa mesti aku bermimpi benda yang sama? But this time, after 3 years since aku kat KMM dapat mimpi yang sama. Mungkin mimpi tu just mainan tidur. Dan untuk mimpi yang aku alami tadi, aku sememangnya taknak dan takkan percaya.



Ada ke patut, aku mimpi org meninggal, and dalam mimpi tu, aku tgh tolong akak aku goreng pisang. Hm...



NUke

10 Comments:

  1. farish izaryl @izreez said...
    ehhe mainan tdo je tu nuke mimpi iteww..kemain goreng pisang lagi haha funny la u:p
    idazafri kamil said...
    kalau aku mimpi pasal gigi aku (sakit / tercabut ) 2 -3 bulan lepas mimpi mesti ada ahli keluarga (jauh / dekat ) meninggal.
    setakat ni betul2 jadi.dah 5 org ahli keluarga yg meninggal lps aku mimpi pasal gigi.
    NUke_Rude said...
    oh. kalo mmpi gigi cabut mmg petanda ad org nk mninggal.. kalo x silap aa..

    kalo gigi atas, maknanya org yg lagi tua dr kita.

    gigi bawah lak, org yg lagi muda..




    ni sedara aku ckp la.

    wallahu-alam.
    amin h said...
    ko tiru entry aku.hahaha
    Faizal Sulaiman said...
    nuke--)org tua2 kata kalu kita mimpi org yg terdekat meninggal dunia, insyALLAH org tu umurnya panjang. mimpi pasal gigi tercabut then ada yg meninggal tuh mang betul terjadi ar. aku pon pena mimpi yg one of my family members meninggal. ok je pstu.
    NUke_Rude said...
    amin h:
    eleh2.

    indera:
    yup. aku pnah dgr gak org2 tua ckp camtu. hopefully everythg's okay la. Tq bro!
    amin h said...
    hmmm

    kalo dah sampai masa die...xkan lmbt or cpt walopon sesaat...

    redha je lah
    doa moge2 Allah panjangkan umo

    :)
    Unknown said...
    mimpi basah best ker weyhh..~?
    haha leceh larrr. sbb kena mndi wajib pastuh.. huk.. leceh nyer..~
    haishhh..~
    Costa Rica said...
    kalau mimpi ngah main camne plak?
    hauhuahuhau
    NUke_Rude said...
    amin:
    yup. smoga mereka panjang umo.

    aku manusia:
    oh. leceh ea?

    CR:
    hadeii.. mimpi mcm tu.. err.. tatau lak under kategori ape. huhu. da sehat blom bro?

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.