Salam.

Kau pernah dengar perkataan elektronik? Pernah? Bagus. Kau tahu apa maknanya? Tak tahu? Samalah dengan aku.

Kau belajar elektronik? Tidak? Kau memang rugi.

Aku belajar elektronik. Tapi, aku tak pernah nak score subjek ini selain swaktu time menengah rendah. Sebab aku suka subjek Kemahira Hidup, dan tajuk elektronik time sekolah menengah dulu sangat lah senang.

Universiti? Kenapa dengan universiti?

Oh... Aku faham maksud kamu.

Sangat berbeza... subjek elektronik di universiti ni memang berbeza.

Oh. memanglah... aku bukannya amik jurusan Kejuruteraan Elektrik/Elektronik. Sebabtu lah aku kata susah.

Tapi, aku kena belajar juga Elektronik Nuklear.

Sebab apa? Kau tanya aku sebab apa?

  1. Subjek Wajib Major
  2. Nak graduate
  3. Nak kena faham cara kerja instruments.
  4. Nak lulus exam...









Salah diri kamu itu.

Belajar dan menuntut ilmu kerana Allah s.w.t


bukan kerana nak lulus exam.



NUke

6 Comments:

  1. arie said...
    ape cer elektronik??
    aku x phm pon..

    pe2 hal..blaja biar kerana DIA

    huhu
    Faizal Sulaiman said...
    best of luck nuke!
    p/s--)aku pon xpaham elektronik sama cam "ko paham apa tuh human resource management?"..(paper aku esok.need to do a lots of reading!)
    farish izaryl @izreez said...
    hahaha eletronik yerr..ssh kan..cbe amik architecture kan g pening kple like me hahak
    AkuAyie said...
    ELEKTRONIK blajar time KHB dulu.. lpas tu x blajar dah. Haha...
    cuma time balik rumah, ske gk tanya abah sal elektronik semua..
    DIa ske buat wiring sendiri kt rumah. So, walaupun x amik kos tu, tapi nak amik tau gk. Senang ar kalau dh ada rumah sendiri, x perlu minta tolong org len tui x? huhu...
    razy san™® said...
    ak blja elektronik ni mse kt skola teknik dlu..sbb ak amk kej.elektrik n elektronik kn..tp skg, mmg dh lari bidang sungguh..hahahah
    Costa Rica said...
    HHMMM.... apa yang boleh CR nasihat kat sini...blajar la ape pon tapi jgn sesekali berharap yang bidang yang kita belajar sekarang, akan menjanjikan kerjaya yang sama bidang juga.kekadang tu rasa sia sia blaja engin tapi kerja n rezeki kat telekomunikasi...hhmm lebih kurang camtu la contohnye...

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.