Salam.

Hari ni, aku mulakan hari dengan mandi pagi yang membosankan tatkala diri masih lagi tak cukup tidur dek kerana usaha menyiapkan tesis pada malam tadi. Justeru, mata aku kelihatan sedikit bengkak. Hm, then, after mandi, aku ke Bangunan Sains Nuklear dengan harapan untuk berjumpa penyelia tesis aku. Bila aku pergi ke bilik dia, alih2 dia takde pula. Lepak di bilik tutorial sambil buat2 bising yang annoying before discuss few things about thesis writing.

Kul 11, aku pergi semula ke bilik penyelia aku tu, still takde orang kat dalam tu, then aku dapat tau yang semua pensyarah sdg bermesyuarat pagi tu. Cis! kalau aku tau, mesti aku da bangun lambat kan?

Tengah hari tadi, aku dah renewkan lesen memandu! woohoo! kegembiraan melanda kerana dah boleh drive keter Nora de lala, dan juga motor tersayang.

Back to the tittle. Aku yakin, korang semua mesti ada pakaian kegemaran kan? Baju ke? seluar ke? even boxer or bra (bg yg pompuan lakan!). Haha... betul tak? betul tak?

Ok, since ada beberapa orang bertanyakan kepada aku, "kenapa (kebanyakan) lelaki suka pakai 'spender' yang lama ah? kadang2 tu sampai dah koyak2 pun pakai lagi.."

Mula2 aku nak je jawab balik "macam mana kau tahu?" tapi.. malas aa... Maka, dr pandangan aku, inilah jawapannya.

Barang yang baik susah untuk dibuang kan? Sama juga dengan spender. Aku admit yang aku lebih selesa dengan spender aku yang dah lama aku gunakan (bukan spender yang tak basuh ok!), kdg2 tu sampai dah 3-4 tahun spender tu still ada dalam almari baju aku ni! Bercerita pasal spender ni bukan menunjukkan yang aku ni jenis tak tahu malu, tapi aku just nak berkongsi cerita 'how i look at things'. Aku harap para pembaca tak kesah!

Spender yang baru dibeli agak kurang selesa untuk dipakai. Sebab apa? Sebab getahnya masih kuat dan menyenakkan perut . Then, kainnya juga still keras n kadang2 tu terlalu 'grip' dan menjadikan Mr. Z itu tak dapat kebebasan sempurna. Ini juga boleh mengganggu prestasi penghasilan benih2 anak yang sempurna, kacak, dan lawa kelak!



Then, kenapa prefer yang lama?


Senang je... sebab getah spender tu pun dah flexible dan sesuai mngikut lilitan pinggang. So, takdela rasa terjerut sangat kan? Kalau perut buncit lepas mkn pun still rasa selesa dan tak senak. Lagipun kainnya dah jadi lembut dan selesa dipakai.

Kalau spender yang koyak pun, kau pakai juga?

Depends. Kalau dah koyak tang tengah2 tu, ape kejadahnya aku nak pakai lagi kan? baik buat tenyeh muka kau je! hahaha. Kalau setakat koyak2 kcik n kat tepi2 tu, aku rasa aku pakai lagi kot. Lagipun ni 1 langkah untuk kita berjimat!

Jadi, aku harap, pandangan aku ni boleh lah dikongsi bersama. Bukan untuk menceritakan keangkuhan ataupun keburukan diri, tapi ini hanya satu perkongsian cerita. Bukan senang korang nak dengar crita psl hal2 ni kan? Tambah2 drpd seorang lelaki. Aku nk wat entry ni pun fikir 2-3 minggu dulu.. huhu.


aku lagi prefer pakai boxer. BEBAS untuk bernafas!


NUke

21 Comments:

  1. Mr. BLB said...
    1st!
    Mr. BLB said...
    spender??!privacy ni bro!,ko mmg open minded n sporting!,ehe
    tpi rmi guys yg pki boxer skgni.haha
    tOpeQ said...
    2nd
    haha.. aku hampir2 1st..
    xpe2.. kte dgr pandangan gals pula mcm mne..hahahaha...
    amin h said...
    kahkahkah!

    gelak sorg2 kt bilik!
    Anonymous said...
    bagus betol rr ko ni...open,,,senang nak bw bincang..keep it up!!!huhu
    Anonymous said...
    Mr. Z itu tak dapat kebebasan sempurna. Ini juga boleh mengganggu prestasi penghasilan benih2 anak yang sempurna, kacak, dan lawa kelak!

    ____________________________
    mcm cakap hal agro pertanian pulak...wakakakaka

    weird thing is
    u often got this kind questions from people around you...and why you?
    aha...
    ada la sifat ko yg buat org selamba je tanya benda tu kan?

    good post bro ! entertaining..
    Unknown said...
    haha btol2.. aku setuju..!!
    NUke_Rude said...
    shari:
    Hm, tq. open2 minded aku ni pun, kdg2 tu ad limit gak kot! huhu

    topeq:
    yer.. xpe, cuba lagi.. nti kta dgr pndgn dr girls plak.

    amin:
    haha.. gila ke gelak sorg2?

    chipmunks:
    yup! tengkiu2.

    ray:
    yea.. i keep wondering too, why r? aku ni muka tak tahu malu sgt ke a? hahaha.. btw thx!

    aku manusia:
    yer.. aku stuju!
    farish izaryl @izreez said...
    muahahah yerpp klau rizz pon pkir byk x ni nuke nk wat entry ni ahha suke la cara pndangan u tuh gud job.yupp me pon suke pkai boxer je bebas kan hahah
    nora de lala said...
    eeeeeeeeeeeeee... mimi!!! insaf2.. entry apakah ini...
    Anonymous said...
    info yg menarik.
    dan terpelik.
    hiks~

    tren komuter mmg slalu lewat.
    sbb diorg guna waktu Afrika.
    tu la psl.
    ghee~
    Faizal Sulaiman said...
    ok gak n3 nih.
    lawak ketawa sorg2!hahaha
    tapi mang rmai guys prefer boxer.
    idazafri kamil said...
    erm...ingatkan laki aku je yg berpendapat mcm ni.
    rupanya ramai lagi lelaki mcm ni.
    betul la tu kot.
    lagi pun barang baru walaupun cantek tak semestinya bagus.
    hargailah yg lama kerana ia setia ngan kita.
    (hehe...bukan merujuk pada spender je ye...)
    n3 yg selamba.jadi feimau kjap masa baca n3 ni.
    NUke_Rude said...
    to rizz:
    pakai boxer la best! haha

    nora:
    ape kes panggil aku mimi nih? haha.. aku takmo insaf lagi.. aku igt nk cta psl bra la plak nnti.

    awekclunk:
    huhu. tq sbb sudi baca n komen!

    indera:
    gelak, gelak juga bro! spender jgn lupa basuh.. haha. btw, aku pn prefer boxer

    idazafri kamil:
    hm.. btul la pndapat laki kamu tu. brg yg lama sentiasa berguna. huhu... tq for commenting.
    MYRAspberry said...
    amier (dgn nada panggilan yg aku slalu pggil ko),

    Mr. Z??? apakah...
    sengal wey entry ni...budus!

    semoga Mr.Z tu akan sentiasa bebas...

    hahahahahhahahahaha....opsss..terlebey sudaa..
    Costa Rica said...
    Entry yang agak malu malu alah nak di baca...dari tajuk pon dah controversi...tapi knape Mr Z?
    Z for what? Nape tak Dato K ke... Mr P ke...nak cover cover lak...Kalu bro letak Mr B pon org tau ape tu...
    wénkt said...
    malu dgn entry ni..

    berdasarkan pengalaman aku, belia lelaki sekarang memang gemar pakai boxer..

    kalau pakai spender tu, ada gak tapi jarang jumpa dah..

    *sesuatu je survey aku ni. haha
    NUke_Rude said...
    limelollipop:
    dalam byk2 word kat dlm entry ni, Mr. Z jugak yang ko hi-lite kan! cis! hahaha

    CR:
    saja je guna Mr.Z.. selari ngan piawaian bahasa stended! heheh..

    wenkt:
    yup.. boxer lg best!
    MoOnEy said...
    jimat la,
    spender koyak pon pakai la,
    PTPTN dah hbs la,
    x ley bli baru...
    muahahahahaha.....
    NUke_Rude said...
    oo.. ko perabiskan duit PTPTN utk bli spender ye...?
    tHEoNeANDoNLy said...
    pakai boxer gak best bro. Mr z boleh bergerak bebass...!! hehe..

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.