Selain tangan, kaki merupakan anggota badan yang penting! Cuba kalo korang tgk anjing or kucing. diorg kan ada 4 kaki. Mana ada tangan.. Cuba korg tgk diri sendiri. Ada 2 kaki! Haha.. kalah dengan kucing! btw, bagi manusia, tangan adalah anggota yg paling penting.. cuba tgk kucing tu smula.. takde tgn! Kagum kan dgn ciptaan Allah ni?

back to kaki.

Ada org jenis yg sangat cepat berpeluh. ada org pulak, nak keluar peluh tu pun payah. Bila peluh2 mengalir keluar dr bdn, tak kira la akibat berjemur tgh2 panas, atau bersukan, maka kita akan mula rasa rimas. Betul? Bayangkan kaki anda berpeluh dengan banyak... mesti rasa tak selesa kan? Tapi, kita bernasib baik, kalau pakai kasut, ada pelengkapnya; iaitu stokin. Jadi, aku amat menyeru org ramai untuk memekai stokin sebelum menyarungkan kasut.

Bila kaki berpeluh, peluh u akn dserap oleh stokin. Nasihat saya, sebaik saja anda selesai menggunakan kasut, sila tanggalkan stokin anda, DAN jangan terus simpan stokin tu ke dlm kasut, melainkan kalau anda yakin ia btul2 kering,.. sebaiknya, anginkan stokin tu tlebih dulu. maksudnya, letakkan di luar kasut.. supaya stokin tu dpt kering tlebih dulu, before simpan smula dlm kasut.

lagi bagus kalau korang basuh je trus stokin tu.

Bukan apa, peluh kaki ni ade skit macam bau busuk yg teruk! tak macam peluh2 ketiak yg disapukan deodorant, peluh kaki ni, nak2 lak yg ada cagu, lagi la.. bau macam lahan-t je. Aku admit aku suka letak stokin mrata2, tapi skitar kwsn kasut je la. sebabnya, aku taknak stokin aku tu kering dlm kasut lalu menyebabkan bau yg jijik.


Tapi, bagi aku, kalau nak mengelakkan kaki berbau, senang je.. rajin2 la sabun kaki. Kan?





NUke

8 Comments:

  1. ain si kacak said...
    aku benci lelaki yang pakai socks bila datang rumah orang. kalau tak berbau, xpe gak.ni bau nya amatlah terhangit..

    n aku ada kwn perempuan yang muka amatlah cantik. tapi tak pernah cuci socks..eeuuwww!!
    rizz said...
    haha me blik keje je basuh terus stokin ngee x selesa laah nk simpan wek.hahahha
    Indera said...
    better trus basuh jer. ada 1 kes, clasmate aku masuk kelas yg kena tanggal kasut. tak lama pastu terbau benda haramjad-h ni dan dia wat muka derk tak bersalah.
    ~ ♣ NiZaM ♣ ~ said...
    huhu.. aku kalah dah dengan mileage ko.. wei gie tarik pembaca ko nih ker blog aku lak.. promote-promote cepat wahai si stocking bersepah.. hahaha..
    AkuAyie said...
    Cagu?? aper itu? haha
    nora de lala said...
    haha. kaki ku wangi lg stakat ni. tol kan mimi. hahah.. kamu menjadi saksi.. kahkahkah.. kpd sape2 yang x reti basuk stokin tu, tolong2 la basuh.. cian kan rakan2 anda ni..
    piDa said...
    hehe ade satu petua neh..

    pakai bedak lu kat kaki seblum pakai stoking, tuk elak kaki bepeluh..

    ni yg aku dga2 la.. hoho
    NUke_Rude said...
    ain:
    oh.. kalo yg tak berbau takpe kan? hehe.

    rizz:
    huhu. bagus2.

    indera:
    patutnya ko tumbuk je budak tu. Huhu. Tq bro.

    nizam:
    oh! ye ke? hehehe.. ha, kpd kawan2, sila baca blog nizam. dah promote ok.

    akuayie:
    entah. sejenis mslh kulit kalo kuku kaki panjg yg mnyebabkan nanah rasanya.

    nora:
    ye la tu kaki ko wangi...

    pida:
    opah aku pun pnah ckp camtu..

Post a Comment



Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.