salam.

Aku sangat teruk hari ni. Bangun sangat lambat. Tak boleh jadi ni, aku kena adjust smula time tdo aku. Oh, patutkah aku menelan ubat tidur? Oh tidak... Hari ni, tiada banyak peristiwa yang berlaku. Perut aku still rasa tak selesa, disebabkan itu, aku kurang selera makan. Maka, makanan yg aku beli kat kafe td pun tak habis.

back to main content of this entry. Just put aside thesis-thingy first, ok. Perkataan 'sorry' atau 'maaf' bagi sesetengah org itu adlh SANGAT PENTING. Tambah2 pulak orang yang mcm aku ni. Not to mention yang aku ni senantiasa nk mengharapkan org lain minta maaf kat aku, tapi, aku dah dilatih oleh my parents untuk sentiasa meminta maaf kpd org, eventhough time tgh2 kita berjalan kat mana2, kaki kita yg dipijak oleh org lain.

to say 'sorry' seems to be so easy for some people, and ak sangat tak kesah kalo certain people yg dah terlanggar bahu or terbuat salah meminta maaf scr spontan. Aku pun kerap mengingatkan aku ttg perkara yg sama. Tapi yang paling aku benci adlh bila org yg dah terlanggar kita or terbuat salah (in terms of perbuatan la), pastu boleh plak pandang2 sambil buat muka sial. Keji kan?

Kan senang kalo just say "oh, sorry.." kan? Kadang2 aku heran gak ngan sikap segelintir org yg sentiasa berfikiran 'oh-aku-sorg-saja-yg-betul'.




btw. aku da tak sabar nk tgk Transformers 2 nih!



p/s: to topeq / ijan. Tq for d ice-cream.

NUke

12 Comments:

  1. farish izaryl @izreez said...
    jeling je blik org cmtuh klau die xnk say sorry ahhaha
    Anonymous said...
    nak alihkan isu sikit dan aku nak kaitkan Sorry dengan LOVE

    2 findings about Love and saying sorry dari karya-karya agung

    "Love means never having to say your sorry?"


    or

    "Love means saying sorry and actually meaning it"

    Yang mana satukah? LOL

    sorry larik topik sikit.
    tOpeQ said...
    aku r blanje aiskrim 2.. bkn ijan.. ijan xde duit...hahaha
    Nizam Zahri said...
    erkk topik nih ponit taken dari aku kah?

    hahaha.. ceh, topeq, rumate pon belanja arrr..
    Nizam Zahri said...
    'point' :pembetulan`
    NUke_Rude said...
    oh nizam. entry ini takde kena mengena dgn hal2 yg berlaku semalam :D haha. cuma da lama aku tak wat slot pantang larang. td tba2 dtg idea nk wat psl hal ni.
    tOpeQ said...
    ponit??? cm bahase tamil je...hahaha.. kantoi!!
    Brekpit said...
    haha, ponit, cam punat pon ade..

    btul2, aku benci mreke yang takde pasaan tolak ansur!
    AkuAyie said...
    kalau dia buat muka cmtuh kt ko, gelak je besaw2...
    bg dia cuak skit.. haha
    oyen said...
    eh. transformers2 kuar bilew ek?


    *tibe ta amik taw pasal isu utama*
    ngahaha!

    maaf.
    NUke_Rude said...
    transformers 2 kuar bln jun
    kimisai said...
    bek tengok terminator salvation..ekekke
    lagi gempak...

    *aku pon minat trnfmers gak...sowie nyampuk...ekeke

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.