Salam.

20 April bermula garang bagi aku. Aku sakit perut. Asyik nak cirit-birit je kejanya. Masuk hari ni dah hari ke 4 aku sakit perut. Cis kan? Oh, hari ni aku bangun awal and berjaya tak membuka pc pada waktu pagi. Selalunya kalau aku bangun awal, mesti buka pc n baca blog. Tapi, tidak hari ini. Aku ada presentation viva. Hah. Viva merupakan kemuncak pembentangan bagi segala pembentangan dalam pengajian kita kat universiti? Setuju?

Pernah korang rasa cuak selain menunggu giliran untuk viva? Haha. Aku dah alami perasaan cuak itu. Sampai 2 kali aku pergi tandas pagi tadi sebab sakit perut yg tak elok2 lagi.. dan mungkin perasaan cuak disebabkan menunggu geliran viva. keji kan?

Overall, aku rasa aku tak well-prepared for the most excited presentation. Aku present macam gred B. Aku tak pasti ape yang akan supervisor and pemeriksa aku bagi markah, tapi like my mom said... "takpelah nak, yang penting dah buat yang terbaik". Oh! sesungguhnya seorang ibu itu bijak untuk menenangkan hati anaknya. Terima kasih Ibu!

A moment before aku masuk ke bilik viva itu, aku rasa senak dan tak boleh nak duk diam, ke hulu hilir dan tak senang hati. huhu. Cuak beb!

Tak usahla mengungkit peristiwa yang berlaku di dalam bilik viva itu. Cukuplah korang mengetahui beberapa perkara kecil termasuklah komen daripada pemeriksa aku yang menyatakan bahwa "Your writing is not as good as your blog... And your English is.......". Kata beliau yang mengomen bahasa Inggeris aku dalam page 'Abstract'. Apa lah nak jadi dengan aku nih?

Aku cuak gak bila leturer aku tu ckp mcm tu. Adakah beliau sebetulnya membaca blog aku ni? Oh No!

Tapi, takpe. Semuanya dah lepas dan selesai. bak kata kebanyakan sahabat tadi... "separuh kaki dah graduate da!". Haha. Iya ke? Mungkin ya. Tapi aku sentiasa berdoa dan mengharapkan yang terbaik untuk semua perkara yang aku lakukan.

Kepada mereka yang belum viva lagi, aku nak ucapkan selamat berjaya dan jgn terlalu panik. Yang penting kena confident and defense your own thesis!





NUke

17 Comments:

  1. oyen said...
    bersyukurlah nak.
    ade orang naik kereta viva jer.

    *takde kaitan*

    (oyen yg mengular sajOr tym study)
    MYRAspberry said...
    bia betik weh lect tu cakap cmtu?
    sape pemeriksa ko?
    farish izaryl @izreez said...
    wahh kemaenn siyess lg muka die hahahk..everything da ok kan..sian u sakit perot.huu
    alexandria said...
    haha..bese lah tue bro..lau tak kene hentam bukan viva lah namanye..baik jadi swift ke..huahua..gudluck k for ur final:)>-
    arie said...
    tidak.. x mahu dgr pasal viva lgi sbb viva menghantui idupku..
    org omputih yg menviva aku tu mmg la.. uhuk
    AkuAyie said...
    waaa...rasa cuak lak nk hadapi sem akhir nnti. wooot~!
    Brekpit said...
    defense ur thesis ek? aku viva pas exam, cuak2..

    klu tberak time viva leh excuse x ek? gaha..
    NUke_Rude said...
    oyen:
    baik lah! haha

    mira:
    ko rasa sape?

    rizz:
    thx btw. prut da ok kot.

    alexandria:
    tq2.gudluck gak yer..

    cik arie:
    wah! adakah pngalaman ngeri? huhuhu

    akuayie:
    xpe.. sem akhir itu pasti akan tiba! waspadalah! hahahaha

    ammaR:
    entah la ammar.. tak sure lak aku. Aku rasa kalo susah sgt, ko berak aje.. nway gudluck exam n viva.
    Anonymous said...
    hehe.. xpe, aku da byk kali wat xelok time presentation. sgt not well-prepared ok! tp nak wat cane, mende da jd.. huhu

    neway, gud Luck for ur finaL!!! =D
    Faizal Sulaiman said...
    wah viva dah?.mang time viva laa nak kena defend kaw2 punya. btw, congrats!
    MYRAspberry said...
    ko maen tny2 aku lak....ckp je la sape.... huhu.. kang aku ckp kang terbetul plak...hahaha (pdhl nak cover xnak salah)
    afiq said...
    ape2 pon FEP xde viva tesis.hahahah!!!
    NUke_Rude said...
    pida:
    huhu.. aku spatutnya buat lg baik.. huhu. nway, goodluck utk kamu juga ya.

    Indera:
    yup! defense2! Tq bro. lega rasanya lepas viva

    Mira:
    hahaha.. skang ko da tau kan sape? ngeh2

    afiq:
    oh! xde viva? tak mencabar la weh... tak terasa lah nikmat viva di universti.. haha.
    n_nana said...
    amier!!!
    jgn kata dr faizal bca blog nko???
    hahaha...
    lpas ini kna tlis sume bnda baik psal lectrer...hahaha....dah x blh open...
    psal viva...mcm sipot!!!sume salah...hahaha....defense??? x reti defense.tkut slah ckp...
    Anonymous said...
    yg pling tak ley blah dlm vva:
    pagi duk gelak cm hantu,tak pepasal Dr Amran berkata :'shaima,masuk!kamu bentang dulu.'
    tp dekat 20menet gk aku tggu dia abs kan kuih muih pagi.leh gk la warm up.
    hehe. . .
    cik violet said...
    da biz viva da??

    wah beshnyer...

    perjalanan kat ukm masih de setahun lg..huhu..

    nanti nak grad jgn lupe jmpt ea..

    hehe...

    all da besh fren!
    NUke_Rude said...
    nana:
    playing safe aar. hahaha..

    shaima:
    haha. tu la ko.. gelak2 sakan lagi.. nway gudluck utk exam.

    violet:
    yup. da abiz. insyaallah, nti saya jemput.. jgn lupa bwk hadiah ea.. kalo tgn kosong je, takmo invite..
    oh. gudluck exam too.

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.