Salam.

Aku rasa dah tiba masanya untuk entry ni. Sebagai menunjukkan sifat keadilan dalam diri, entry 'spender' tempoh hari perlula diseimbangi dgn 'Bra'. Cis! dasar pervert betul! hahaha. Sebelum ke isi kandungan yg utama, aku just nak share kegembiraan setelah berjaya men-submit final draft thesis aku pada jam 4.32 ptg tadi. Satu kelegaan yang bercampur perasaan terharu tatkala berjaya men-submit draft thesis itu.

Enough thesis. Sekarang ni masa untuk laid-back sambil korek2 hidung! Cis! kesat kat bawah meja pula!


Entry ni lebih membicarakana ttg pandangan aku terhadap something that we call 'Bra'. Umumnya, Bra adalah sjenis pakaian dalam bagi kaum Hawa. Namun, aku prcaya golongan Adam yang nak menjadi Hawa juga turut memakai bra. Correct me if i'm wrong okay! kalau kita gi mana2 shopping store or mall, mesti kita perasan yang section pakaian pompuan mesti lagi besar drpd section laki. Hal mcm ni adalah perlu! sebb lelaki kebanyakannya hanya memerlukan 1 jenis pakaian dlm yakni 'Spender@boxer'. Cuma kadang2 je beli singlet. Berbeza ngan girls, yang terpaksa membeli 2 jns pakaian dlm... Bra n panties (ye ke ni?).

Ekspresi muka aku, ketika entry ini ditulis!


Aku sangat kagum bila mlihat girls memilih bra. not to mention yang aku ni kaki skodeng kat shopping malls.. just bila2 aku temankan kawan2 or my sis beli2 baju, aku just terperasan akan kekhusyukan segelintir girls yg begitu takjub mukanya memilih bra.

Bra ni ad yang xde tali, ade besi la.. ada pelapik dia la.. ntah apape la.. And yang paling aku kagum ngan bra ni sebab dia ada saiz2 yang aku sendiri pun masih tak berapa nak faham akan perbezaannya. Apa itu cup? A? B? C, D, E? atau F? Argh! pening! nasib baik aku laki, xde la pening2 nk bli bra.

Aku masih tak begitu mahir akan bra! Nanti lah, tunggu aku da kahwin nanti, aku tanya la isteri aku pasal bra. Dan ketika itu, blog ni pun tak tahu lagi masih ada atau tidak?

Perlukah aku berblogging sampai tua?

perlu? Tak perlu? Perlu ke?


p/s: korang rasa, aku nak ke isteri aku nanti pakai bra?


NUke

18 Comments:

  1. amin h said...
    hahahahha
    adik aku sound aku soh g tempat lain bile die nk beli bra

    kahkahkahkah!
    tOpeQ said...
    msti r kne pakai bra.. kalu x nti ade yg layut...hahahaahha
    ain si kacak said...
    cup penting untuk menyokong payudara. ada perempuan cup besar, ada yang kecil..

    haha..
    tak pakai bra kang susah lak bini ko..semua orang tertumpu kat dia je..nanti ko gak yang jeles.
    Faizal Sulaiman said...
    aku pon tak faham saiz2 bra ni. adik pompuan aku mang malu kalu nak becakap pasal ni so aku korek2 info ngn member2 pompuan aku yg gila2. siap ada bra technologi nano tau!.ehehehe. yg aku tau "push-up bra" yg bayak dijual kat victoria secrets. mcm kata kawan aku "bra tu berfungsi mjadikan "nasi lemak" 20 sen kepada 50 sen." cam tula (sory la kalu komen aku terlalu lucah) huhuhu:-)
    Unknown said...
    lemah lagi ko rupanya bab bra ni.
    nnt aku ajr ko cara memilih bra utk awek @ bini ko. supaya memudahkan urusan ko memilih bra nnt. haha.
    sume ni dah aku pelajari x langsung melalui perbualan member2 pompuan aku + ajaran aweks aku yg terdahulu. Haha.
    (tentu awek aku tgh bengang bila terbca komen aku yg x senonoh ni. jgn marah yer wahai awek. ni perbualan lelaki.hehe)
    MoOnEy said...
    muahahahaha,
    ko nie,
    wk aku sakit perut ah bace,
    x kn la ko x nk isteri ko pakai bra??
    no komen la,
    muahahahahahaha...........
    dr itu! said...
    haiyakss....

    pasni cerita plaks pasal tuala wanita... info2
    farish izaryl @izreez said...
    hahha sal bra lak yer nuke ngee.yelaa dorg mesti kna detail plih sbb byk size ahak..ey blogging jela until tua.che det ok ja.ngee
    Mr. BLB said...
    aahah,lawak je entry ko ni bro,ko mmg brani,sbb tu ak ske bace enty2 ko.haha

    uiks, ske ek tgok ppuan beli bra.haha
    NUke_Rude said...
    amin h:
    haha.. mmg patut pun adik ko suh ko g jauh2.. haha.

    topeq:
    hm, btul jugak kan? Haha

    ain si kacak:
    oo.. br aku tau ape itu cup. Slama ni aku tau cup tu cawan untuk minum je. Huhu. Ala, apa slhnya kalo aku suh bini aku nnti x pakai bra.. kan?

    Indera:
    Huh! nano-tech tuh! ko rasa2 boxer laki ade ke nano-tech? or push-up boxer ke? huhu..

    Beta:
    ajarkan aku! ajarkan aku!

    Mooney:
    ha.. tu baru pasal bra, ko da sakit2 perut.. blom aku cita pasal bnda lain lagi..

    alhaqimi:
    hm, satu cdgn yg bagus! nnti aku pertimbangkan.

    rizz:
    aik! camna hang leh tau ni? haa.. ada beli kah? hehe. blogging sampai tua ye? tgk la, kalo pjg umo..

    Mr. Shari:
    huhu. tq enche'. i tk that as a compliment. kantoi aa ska ngintip ppuan bli bra.. huhuhu..
    Brekpit said...
    haha, BRAvo2!!
    ko tau x apple ade kuarkan mp3 jenis baru? iBoob namenye, ahaha..
    aplikasi bra jugak tu..
    Akmad Toshiro said...
    muahahahaa..amir, ko kah nie..
    bra tu kalo tak silap A pling kecik, then D(or yg pling jauh lg) yg pling besar..kot..sbb aku ade kaji ckit..utk mse depan yg gemilang lah katakan..:P
    NUke_Rude said...
    Ammar:
    iboob! wah. ghairah je bunyiknye.. hahaha.

    akey87:
    ahaha.. jgn tatau aku mcm ni. Haha.. walaweh. expert gla pasal bra kamu nih!
    arie said...
    erk..nuke ko penah lipat bra mak ko x?? hahaaa
    cik violet said...
    suh la istri ko pakai..
    kang de y terpikat plak..
    susah ko...
    haha...

    ko ni berani post hal2 sensitip..
    spender n bra da lepas...
    lepas ni pe lg ko nak pos ek?
    hahaha...
    Anonymous said...
    aishh
    1st time aku bc post ko yg neh xde org komen g, skang tgk da 15.. haha
    pada aku post ko neh xsukup info g pasal bra.. caik lagik!!
    ngeh3

    p/s:
    oit2, ko nak bini ko jadik cam omputeh ke???? haha (pk2 la sndiri bagaimane rupenye)
    NUke_Rude said...
    cik arie:
    pernah!

    violet:
    hehe.. lpas ni aku nak buat entry pasal nota exam la.. boleh?

    pida:
    mmg tak cukup pun.. ko leh tlg?
    ala.. apa salahnya jd cam omputih skali skala kan? ngehngeh
    Unknown said...
    haha.. lmbt giler aku ngomen pasal post ko nih.. huhu..

    adik aku suka pakai bra yg ade gambar kartun2.. huhu..

    pelik2.. bra pun nk ada gmbr pokemon sume.. huahaha..

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.