Hujung tahun tiba lagi, dan seperti kebiasaannya, aku pun akan membuat story-telling, meringkaskan suka duka hidup aku sepanjang tahun ini. Bungkusan Tahunan edisi 2010 tahun ini merungkaikan the hidden things behind (some selected) entries yang aku bebelkan dalam blog ini. Alhamdulillah, tuhan memberikan nikmatNya kepada aku untuk terus hidup di Bumi Nya, untuk melakukan amal dan juga melakukan dosa, yang akhirnya aku sangat berharap agar aku dapat belajar sesuatu daripada setiap kesilapan yang berlaku!

JANUARY

  • Ketika entry 'Promo New Series' ditulis, aku masih tak ada idea untuk menyambung kisah lanjutan KAC yang tamat tahun lalu.
  • Entry Empty Minded paling banyak menerima komen 'spam' produk viagra. Nasib baik aku filter dulu...
  • Nama untuk series 'Pe'us' sebenarnya diambil daripada nickname seorang sahabat karib aku. Dan salah satu watak perempuan dalam siri itu merupakan nama bekas teman istimewa penulis.
  • Handphone Samsung Steel (slide) aku yang rosak akibat hujan dan rosak ribbon itu sebenarnya tidak boleh dijumpai di pasaran Malaysia.
  • Ketika reunion pelajar maktab, berlangsungnya sesi bermain bowling. Ketahuilah aku mendapat tempat ke 2 daripada bawah!
FEBRUARY
MARCH
  • Secara purata, ramai yang beranggapan aku berusia 26 - 28 tahun bila aku memakai kemeja lengkap or bussiness attire. Aku macam... speechless...
  • Tiada skrip disediakan terlebih awal dalam setiap penghasilan Vlog. Vlog#3 merupakan cubaan yang paling berjaya stakat ni.
  • Ketika motor aku rosak di pagi Isnin, aku tak dapat buat phone calls sebab bateri handphone habis. Yang ada cuma 60sen di dalam poket. Cuma 2 panggilan hanya berjaya dibuat mnggunakan public phone yang mana panggilan pertama tu dgn tragisnya tak berjaya sebab masuk voicemail.
  • Komik monster yang aku hasilkan itu merupakan idea spontan dan dihasilkan dalam masa kira-kira 3 jam.
APRIL
  • Kisah 'DeaR Boss...' merupakan kisah benar yang berlaku di ofis. Sehingga tamat waktu bekerja, aku tak berani menegur boss aku tu walaupun dengan ucapan 'bye & see you tomorrow' yang salu je aku wish pada semua org!
  • Aku sayang sangat pada dia.
  • Aku sangat kagum bila ramai orang suka search "singlet lelaki" dan ianya directed terus ke entry ini.

More hidden & unwritten stories will be revealed... 





To be continued.

NUke

5 Comments:

  1. zixol said...
    cakap apa aja
    Faizal Sulaiman said...
    gamba bawah tu..gahhh

    tetiba teringat..

    ra ra ramma ma..

    hahhaahaha
    Keyrill Eduardo Willeyhem said...
    salam ...

    wah, semacam diary plak kan? hehehe ... btw, thnk you, bro sebab beri nasihat yg berguna ... appreciate that! ;)
    Unknown said...
    suke entry janggut..haaha ker kita cakap pasal janggut dkt fb ehh ko maner ader fb
    NUke_Rude said...
    zixol:
    ya bro. bercakap lah apa saja.

    faizalsulaiman:
    sudah2 la tu bro. benda lama jgn dikenang! cewah!

    keyrill:
    no problemo! keep on blogging!

    tengku:
    eh! manade.. aku mmg xde fb. ko salah org ni kot!

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.