Kisah bermula pada kira2 jam 5.50 ptg, 18 January 2010 bila aku turun dr ofis dan mula menunggang motorsikal untuk pulang. Cuaca yg cerah sepanjang perjalanan tiba2 menjadi gelap sebaik saja motorsikal aku laju menyusuri bulatan Batu Caves. Renyai. Bertukar ganas dan lebat. Tanpa sempat aku berhenti utk mmakai jaket yg (tak brapa) kalis air tu, dah basah da baju, sluar dan segala isi dalam beg galas dan pouch aku.

Laju. Ada la dalam 100 km/j aku speeding dalam hujan lebat tu. Tawakkal saja. Mahu cepat sampai rumah dan mandi.

Hujan mulai stop bila aku selamat park motor kat porch kete. Aku tanggalkan baju kat luar, bukak pouch, kuarkan handphone, wallet dan kunci rumah. Aku tonggeng beg tu, mak aih! banyak lak air bertakung.

Ni la harta2 dlm pouch bag.

Tengok henfon.

Kelip2 dan skrin dah masuk air. :)

Tanggalkan bateri, sim card, memory card. Jemur bawah kipas sambil pura2 tak sedih. YM ngan J n story kat dia... Puas dia pujuk aku yg kontrol macho tak sedih2 pasal henfon tu. Samsung Steel aku dlm keadaan koma. Hidup segan, Mati macam ya!

Hari ini, 19 Januari 2010; handfon kembali bernyawa setelah koma semalaman. But then, br aku realize yg button on/off merangkap button reject call tu tak functioning. Around 12.08 tghari, samsung ku buat hal jap. Bengong2 sikit.

Aku? gatal2 tgn konon2nya nak cabut betri. Bajet nk 'reset' lah. Lupa lak button on/off tu takleh pakai.

Sakang dah tak boleh bukak. Walaupon betry fon dah dicaj penuh.

Aku macho la beb! Mana ada sedih2 ni...

Mana ada. Serius.

(Selamat bersemadi buat masa ni Samsung-ku a.k.a Steelo)

NUke

8 Comments:

  1. AkU said...
    Pe lagi Nuke..hanphone bru la gamaknye..~~
    farhana said...
    sdhnyaaa..
    sabar ya..
    ada rezeki beli baru
    charco said...
    huhu..da sampai masa hp tu tamat tempoh perkhidmatannye (for now)

    nnt bwk plastik kecik,letak dlm beg..so b4 naek moto tu..msuk brg2 penting dlm plastik dlu :P

    ape2pon..sabar byk2 ye....

    mode:study..study..
    Ren said...
    Alamak sedihnya aku baca kisah hp ko ni...

    Sabarlah bro...tiap yg hidup pasti akan mati~ (erk...)..P hantar repair ok la kot?
    iyllienaz said...
    go and find a new one..haha
    Faizal Sulaiman said...
    huhu..sedih doh hp lama pakai tetiba rosak.sbar2 okay.

    petanda kena beli hp baru la bro.hehehe
    sYukCurz said...
    try biar dlm bekas berisi beras semalaman(tong beras tu ke). beras mampu menyerap humidity yg tinggi.
    NUke_Rude said...
    that's my favourite phone.
    sangat sedih.. i mean, well.. will get used to it la kan?

    :|

    tunggu gaji

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.