Ni gambar aku waktu berjisim 57 kilogram. Harap maklum.

--

"Ibu dengan ayah nak balik kampung malam ni..."
"Tinggal kau sorang je... jaga rumah elok2. Apapehal call!"


Itu lah ayat2 yg ibu cakap yg sempat aku ingat malam tadi. Both of them balik kampung Perak sebab nak tengok brg. Layan je lah. Lepas je aku kunci pintu pagar, aku masuk rumah n online jap. Kul 9 mlm aku kuar gi kedai seberang jalan besar kat dpan rumah. Makan nasik pataya n mnum neslo.

Mahal sial! RM 8.40.

Balik rumah dalam kul 10 malam. Sambung balik on9 sambil main facebook. temankan J aku study jap, pastu aku bgtau kat dia yg aku da mngantuk. Kul 12.05 tgh malam, aku da mula landing kat atas tilam. Tido.

Risau gak takut tak bangun pagi ni nk g kerja, ye la salunya pagi2 da dengar bising2 kat dapo. Ibu goreng2 la ape bagai.. but not this time. Dengan henfon canggih ku rosak tak boleh nak on, aku mengharapkan henfon motorola lama yg dah tercabut keypadnye tu saja utk menggerakkan aku pd waktu Subuh.

Golek ke kiri. Panas. Pusing balik ke kanan. Sakit bahu pulak.

Meniarap, tak boleh nak napas. Telentang... stim pulak.

Lama2 tertido.

---

Sedar2 alarm henfon motorola aku dah bunyik. sekali, snooze. Dua kali, snooze. Tiga kali, aku bangun. Offkan alarm. Capai slimut, lipat n letak bawah bantal, adjust cadar skit... pergi ke blik air, tadah air dlm tempayan. Pergi ruang tamu n bukak lampu.

Gosok2 mata tengok jam.


4.20 pagi.

Damn! Aku lupa time kat henfon motorola tu tak dibetulkan lagi.

NUke

9 Comments:

  1. sYukCurz said...
    ahahaa...
    Faizal Sulaiman said...
    err kira ko terbangun awal la nih?hehehe.
    farhana said...
    Cett..ingtan terlambt bgn betol2..
    tertipu
    iyllienaz said...
    haha..solat sunat tahajud pon ok jugak..
    Unknown said...
    hahaha
    blh ler dapat pekerja contoh utk tahun nie...
    klu ge opis pkl 4.30 pg
    NUke_Rude said...
    haha..

    moral of the story:
    jgn stakat setkan alarm saja.. tgk gak time kat hp tu betul ke tak.. huhu...
    a.t.O.k. said...
    ngiahahaha.
    aku suke alaram ko.haha
    Ren said...
    adoiii aku kompius~!
    AkU said...
    NUKE..NUKE...
    hahahhahahhaa..sriyus lawak dowh..
    xpe2..ahahhaha..aku pown pernah kena..lagi terok kot..

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.