Sempena dengan tahun baru ini, saya NUke_Rude, penulis blog NUke Rude Blog ingin mengucapkan selamat tahun baru Masihi yang ke 2010. Semoga tahun ini lebih baik daripada tahun2 sebelumnya. Moga2 kita semua dipanjangkan umur olehNya supaya kebajikan dapat dilakukan dengan penuh ikhlas dan taqwa kepada-Nya.

Okay. Asal masuk tahun baru je, for sure lah akan timbul soalan2 camni...

"Apa azam tahun baru kau?"; atau
"Umur kau dah meningkat ni nak... takde calon bini/suami lagi ke...?"

Gitulah lebih kurangnya. Untuk aku, soalan yang kedua tu jauh sekali pernah terpacul drpd mulut parents ku. Haha. akub bagi tempoh kat dorg lebih kurg 10 thn lagi kot! Ngeh2.. nasib la kau J, kna tunggu B kamu ni masuk meminang 10 thn lagi yer... Tu baru masuk meminang yer... Hahaha! Sian J!

Azam aku tahun ni? Takdelah byk sgt mcm thn2 lepas. Cuma mengharapkan thn 2010 jadi thn yg berfaedah dan terbaik untuk aku la. So, antara azam dan impian aku thn 2010 ialah:-

  • Menambahkan berat badan; koman2 pun 58 kg.
  • Mempunyai pelaburan kewangan; ASB, Unit Trust ke, Tabung Haji ke... (Wajib ada ni)
  • Skurg2nya ada simpanan RM4,000; yg mana duit ni aku tekad takmo sentuh langsung!
  • Kamera DSLR satu!! Model ape, tak survey lagi... advices please!
  • Bercuti di Sarawak! (setelah beberapa kali terbatal hajatku ini...)

Hm, itu saja lah azam dan wishlist aku utk thn ni. Selain drpd 5 perkara tu, of kos la nk support parents aku skit, adik aku yg thn ni amik SPM skit. Sambil memanjakan diri sendri dgn pelbagai benda2 yg tak berfaedah... Huhuhu.

Harap2 impian dan azam dapat dicapailah hendaknya. :)

NUke

11 Comments:

  1. iyllienaz said...
    haha..semoga azam ko tercapai..Amin..
    Faizal Sulaiman said...
    cayalah!!!

    insyaAllah moga2 tercapai;)
    charco said...
    semoga berjaya mencapai azam anda :D

    bercuti ke Sarawak? dats sound really nice!! jom2..kita mkn mee kolok!!

    mode:sleepy
    farhana said...
    Kalo nk berpuas hati beli DSLR, advice u beli brand Canon..
    Nwy, moga semua azam 2 tercapai :)
    Daus said...
    CAnon EOS 450D Digital Rebel...

    hehe, ni model SLR aku recommend utk nuke... terbaik punyee...
    Unknown said...
    menambah berat badan...
    macam senang jer..
    haahhaa...
    dlm setahun ader rm4000 tk mustahil rancang perbelanjaan anda


    all the best for you wish
    zegna said...
    nukees...
    that's your new name,
    i made it!! LOL!!

    gimme five, i'm 58kg and never add any kilos since a year.

    sarawak? ey that's my place?

    xoxo~
    NUke_Rude said...
    iyllie:
    amin. thx iyllie :)

    faizalsulaiman:
    thx br0! =P

    charco:
    hah! jom pgi sesama.. mee what? hahaha

    farhana:
    thx farhana. im thinking of canon too.. :D
    NUke_Rude said...
    dough:
    bro, serious ke bro? best ke weh? (excited sudah..)

    tengku:
    senang pada kamu. sukar bagi aku. huhuhu.. pasal 4000 tu, insyaallah boleh kot.. :D

    zegna:
    cool!! nukees pun nukees la. asal jgn NUDE sudah. cannot 'gv u five' yet, i blom 58 lagi! hahaha.
    Adam Arjuna said...
    mudahan-mudahan tercapai la yerk..

    kalu dah dpt tangkap DSLR tu, jgn lupa amik aku jadik model utk beraksi dpn camera ko tuh..

    huhu..

    btw, citer pasal cuti kat srawak ni, aku pon plan nak gi sana gak.. setelah beberapa kali tak menjadi..

    err.. mau kah anda join? bulan march perhaps!! tempat tinggal sumer dah ada, no worry.. hehe..
    farish izaryl @izreez said...
    samela nk naikkan berat bdn gakkk

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.