Wallet pada aku mrupakan satu benda yg peribadi. Sebab dalam tu lah aku simpan IC, kad2 ATM, $, lesen, plaster, and name cards. So, mmg peribadi. Dan aku rasa kebanyakan org lain pun mrasakan yg wallet tu mmg stu benda yg pribadi.

Habit sesetengah org yg suka membuka wallet org lain tu memang ada. Dan aku pun ada juga 2 3 org kwn yg macam tu. Dan apa pula respon aku? DEPENDS. Kalau dorg selongkar wallet aku depan2 aku, aku cam tak berapa nk kisah sgt la.. kalau sembunyi2 n curi2 tengok tu.. mmg aku MARAH. Dah macam pencuri pulak kan? Bukan risau sgt sebab hilang duit, cuma risau hilang IC, lesen... n kad ATM. Normally, aku tak letak banyak cash dlm wallet, so, nak kata tak kesah hilang duit tu tidak la, cuma takde la terkilan sangat (kalau hilang).

Wallet yg sedia ada ni, aku da pakai since 2005. Wallet kulit yg aku dpt drpd Angah. Kesian Angah waktu tu sebab kena paw dgn aku. Takde lah mahal pun, tak cecah ratus2 ringgit. Tapi since ianya pemberian my sis, aku sgt sayang n jaga wallet tu...

But lately, ade gak terpikir nak beli wallet baru... yang macam dalam gambar kat bawah ni! Ada sesiapa yg nk volunteer membelanjakan aku wallet ni? Ada? Ada?

Ducti


NUke

4 Comments:

  1. charco said...
    hahaha..wallet aku murah je..da koyak rabak da pon..aku syg jgak ngn wallet tu walopun da teruk rupa die sbb ada byk memori ngn wallet ku itu.. haha..enough said..

    wallet mmg brg peribadi yg aku mmg takleh tolerate langsung if org nk tgk :P

    btw, lawa gak wallet tu..wondering sape la nk blanja aku beli wallet jgak but definitely bukan ducti tu la...hahaha
    iyllienaz said...
    ohh..mesti la bukan aku yg rela hati nk hadiahkan pd ko..sbb beg duet aku pon ngah nazak ni..
    Faizal Sulaiman said...
    perghhh smart seh walet dlm pic tu. aku pon berangan nak beli satu la sbb walet aku dah jahanam.hihihi
    NUke_Rude said...
    charco:
    haha. btul bro.. peribadi. btw, kamu nk belikn aku wallet itu ke? haha

    iyllie:
    haha. xpe.. kamu kumpul la $ byk2, pastu belila untk aku. hahah

    faizalsulaiman:
    rileks2.. pikir dlu, keperluan or kehendak.. hahaha

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.