Salam.

Sekarang ni dah menjadi lumrah masyarakat kita. Bila tiba saja cuti sekolah, maka akan ada banyak kenduri kahwin kat taman-taman perumahan or kampung-kampung or dewan orang ramai. Tak terkecuali, di taman perumahan aku ni. Hari Ahad lepas, aku saja lah belek-belek surat yang terlonggok atas meja tu, penuh dengan surat2 yang ditujukan kepada En. Mahmod.

Since semuanya macam dah terbuka, maka aku pun buka lah sampul2 tu & daripada 11 surat yang ada, aku rasa 7 daripada tu adalah kad kahwin. Huhuhu... gila banyak! Maklumlah, cuti sekolah ni je lah masanya untuk family2 berkumpul dan berjalan-jalan. Dan kesempatan itu diambil oleh mereka2 yang ingin mendirikan rumah tangga. So, kenapa agaknya majlis-majlis kahwin (lazimnya) dibuat pada cuti sekolah?



Senang je, supaya tiadalah alasan-alasan begini:-

"Sorry lah Mak Jah, saya betul-betul nak pergi... tapi, anak-anak sekolah esok. My husband pulak kena masuk kerja pagi pulak nanti..." - Khatijah (bukan nama sebenar).

"Alamak Mak Jah, saya tak dapat la nak datang! Nak menghantar anak ke sekolah asrama dia..." - Harun (bukan nama sebenar)

"Mak Jah! Saya minta maaf sangat-sangat! Saya tak kenal pun siapa Mak Jah ni..." - Anonymous.

Pun begitu, kalau dah sampai berderet-deret jemputan kahwin waktu cuti sekolah ni pun, jadi susah juga. Sebab tak tahu nak pergi yang mana satu. Ye lah, kalau pergi sebelah sini, apa pula kata di sana. Kalau pergi ke sana, di sini pula bagaimana? Jadi, usah lah pergi ke mana-mana.

Oleh itu, di kesempatan ini, aku nak meminta maaf kepada Nuryati Md. Yusoff kerana tak dapat pergi ke majlis perkahwinan anda! Semoga perkahwinan anda dengan pasangan akan berkekalan sepanjang hayat danhingga ke alam syurga. Moga-moga dikurniakan anak yang ramai dan kacak2 & lawa2. Boleh saya mengorat!

Oh! saya tidak dapat ke sana bukan kerana saya memenuhi undangan perkahwinan yang lain, tapi sila faham bahawa saya sekarang sedang bekerja.

Dan entry ini di -auto publish!

Kesian saya.


NUke

3 Comments:

  1. a.t.O.k. said...
    kepada pn nuryati, nuke rude tipu.haha.

    ouh selamat pengantin baru kepada beliau.
    FaizalSulaiman said...
    ngeh ngeh ngeh

    dan aku suka wat jokes:

    cuti2 skola musim2 mengawan.hehehe
    NUke_Rude said...
    atok:
    ye la.. aku xtipu! aku tgh kja time tu. huhuhu.

    faizalsulaiman:
    haha. btul jugak tu bro!

Post a Comment



Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.