The fact is, once in a while, aku akan cuba keluar dengan kawan-kawan lama, dan lepak2 dengan mereka. Tujuannya, untuk meng-update-kan diri masing2 dgn kisah hidup. Sama ada masih bekerja, sambung belajar, ataupun sudah berkahwin.

So, sesi melepak selalunya dimulakan dengan satu panggilan telefon ataupun kiriman SMS.

Aku: Weh, free x sabtu ni?

Kawan1: Nape?
Kawan2: Free. Nk ajk lepak ke?

Aku: Yup. Lepak jom. Makan2.

Kawan1: Oh. Aku da ade plan lain.
Kawan2: Set je! Katne? Kul bpe?

Aku > Kawan1: Ok, xpe. lain kali leh lepak.
Aku > Kawan2: Hm, ko decide la. Hjg mgu ni aku dtg sana kot.

Kawan2: Ok. Nak ajak Kawan3 skali ke?

Aku: Ok je. Kalo dia free ah!

Kawan3: Ko nak ajk lepak ke sabtu ni? Aku ok je. Katne?
Kawan2: Dia kata ok. Nk lpak mn?

Aku: kedai mkn biasa pun xpe kot. Saja je nk lepak2, mkn2 ngan korg. Around lunch time la... Amacam?

Kawan2: Okay! Sabtu ni jmpa!
Kawan3: okeh! apa2, gtau lah aku. Jmpa sabtu ni.

--

Bila dah jumpa, masing2 masih lagi takde idea nak makan kat mana. Plan asal, nak makan kat kedai2 biasa je. Nak jimat katanya...

Tapi, biasalah, bila masing-masing pun keliru nak makan apa, penyudahnya ke restoran Fast Food juga.






Selalu je camtu! Terus saja membazir.

Kadang2, malas nak layan diri sendiri.


NUke

2 Comments:

  1. zixol said...
    tp yg plg xbest..slalu end up kat kawan no 1 tu je..sume de plan lain..sabar jela
    Faizal Sulaiman said...
    ehehehehe

    sabtu baru ni, aku ngan kengkawan end up makan KFC! gahhh..lari bajet nak berjimat:P

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.