Disebabkan perjalanan untuk aku sampai ke ofis dari rumah (and vice versa) tu mengambil masa yang agak lama (sebab aku bwk moto slow2 je..) so, aku ada tendency untuk berpeluh kalau terkena terik mentari pagi atau petang. So, bila badan mula berpeluh, aku jadi tak selesa, especially bila nak ke ofis. Kalau time balik tu dah tak brape kesah.

Then, back to 2003, bila aku mula masuk asrama. Dulu2 aku tak suka pakai singlet atau sehelai lagi baju kat bhgn dalam kemeja skolah. But then, disebabkan skolah asrama aku tu leh lah dikira sbg 'gurun', maka aku ada tendency utk berpeluh.

Peluh. Dan menyebabkan baju sekolah tu melekat pada badan. Memang lah tak selesa. Penyelesaiannya adalah dengan mmakai satu lagi baju kat bhgn dalam. Dulu2 aku tak pakai singlet. So, pakailah aku 2 lapis baju. Bukan ke lagi panas?

Panas la jugak, tapi tak kesah sangat sebab peluh2 and lekit2 badan tu tak mlekat trus kat baju kemeja sekolah. Korang bayangkan je la, baju skolah kan kaler putih. Kalo bpeluh2 tiap2 hari, maunya baju tu jadi kuning.. Erk..! Sib baik aku takdelah jenis bpeluh tahap gaban.

Since 2003, memakai 2 lapis baju tu dah menjadi habit untuk aku. Even sometimes kalau aku pakai t-shirt biasa pun, aku tetap akan pakai pagoda or t-shirt nipis kat bhgn dalam. Selesa kot. Skang ni dah kerja, barulah aku pakai singlet, sebab baju kmeja kerja tu agak ketat kat bhgn bahu, so kalau nk pakai t-shirt slapis lagi kat bhgn dalam boleh sebabkan bhgn bahu dan ketiak aku tu x slesa. So, pakaila singlet.

Lagipun ketiak aku tu takde lah rajin sangat berpeluh. Yang rajin berpeluh cuma bhgn belakang saja. Haha. Cuba korang bygkan, boyfriend / husband korang balik dr keja, tanggalkan baju ofis, dan bersinglet cuma; dengan lengan tangan dan belakang singlet dibasahi peluh... tak ke korang rasa seksi? Hahahaha...

Enough mengarut.

NUke

19 Comments:

  1. charco said...
    ahaha...baju pagoda..nmpak simple tp mahal...

    betul! peluh wat rasa tak selesa, nak2 kalo melekat blkg kita ngn baju tu..

    kalo tak pkai singlet, nnt peluh tu kering kt baju,pstu nmpak cm "peta" terbentuk dr garam2 yg dtg dr peluh kita tu.. hohohoho...
    ikanbilis said...
    singlet best kalau pakai saja gak.. kalau la body tu hot kan? ngehe~


    otherwise pakai dalam pun selesa gak.. hehe
    Unknown said...
    fuh...
    dulu pun pakai baju berlapis...namun berubah bila meningkat remaja haha remaja lage!
    hahaha dan sekarang klu pakai baju melayu dan kemeja saja pakai singlet..
    zixol said...
    kalo bj yg jarang2 gigi aku xpakei singlet..nnt dorg nmpk singlet tuh..dah tu ckp aku pakei bra..pejadahnye!..
    AkU said...
    dari dlu sampai skang..aku xsuke pakai baju 2 laps..maksd aku singlet or pe2..rimas..rimas..
    NUke_Rude said...
    it all depends pada dri sendri jugak. ada yg selesa, ade yang tak. :)
    hafiz said...
    Singlet yang macam sleeveless tshirt tu ok kalau pakai kat dalam kemeja. Orang xperasan pun kita pakai singlet kalau pakai sleeveless ni
    Anonymous said...
    best ke pakai>? tak penah try
    NUke_Rude said...
    hafiz:
    yeap. pernah juga pakai sleeveless shirt tu. selesa juga.

    ano:
    best. cuba lah. kalao anda yakin dgn feature bdn anda, barangkali anda boleh keluar bandar dgn bersinglet sahaja. :)
    hafiz said...
    Tu ah. Bg aku sleeveless tshirt tu lbh selesa. Bole pki dlm n pki mcmtu je bl bukak kemeja...

    Anda lbh suke singlet ya? Saya segan sket singlet walaupon pki jgk
    NUke_Rude said...
    hafiz:
    true. selesa n x awkward sgt pakai sleeveless bila melepak2 kat luar rumah haha.

    kdg2 bersinglet saja bila keluar, then cover dgn sweater.
    hafiz said...
    Haha...sleeveless xseksi sgt cm singlet kot. singlet besar sket bukaan kt ketiak tu.

    Ko ukm.aku dl pon ukm.xjumpe plak ko
    NUke_Rude said...
    hahaha.. UKM tu besar bhaaii.

    ko satu batch aku ke? fac mana? kolej mana?
    hafiz said...
    Haha.aku grad 2009.law.kolej dkt cnselori..

    Ha.aku pki singlet since ukm.
    NUke_Rude said...
    haha.
    satu batch! aku duk UO dlu.

    ade ym? pelik lak sembang kat sni.
    Dzulkifley Mohd. Said said...
    Hmm, awk pun spesies jantan kaki singlet jugak ye? Takpelah, ikut suka & convinience masing2. For me, I memang tak pernah suka pakai singlet tu. Since Darjah 1 pun tak pernah pakai, baju kemeja putih sekolah tu sy always pakai selapis aje sampai habis Form 5. Skrg dah kerje pun same, kemeja kerje tu pakai selapis aje. Bukan apa, kalau pakai singlet ni rimas, panas & akan nyusahkan wife sy jgk nak basuh baju byk. Kesian dia, dah le kerje ngajar anak org, balik rmh kena tolong hubby plk.. Tapi one more thing why I tak suka pakai siglet is coz zaman2 sy sek. men. dulu, leceh nak tukar2 baju PJ. Sy jenis malas bwk baju, so always la bila tiba time PJ just bukak aje baju sekolah putih yg pakai selapis tu, PJ pakai seluar sekolah hijau, atas topless aka berlengeng!! Time tu sy Form 1. Tapi tak kisah le, sbb sy sekolah lelaki (Bukit Bintang Boys Sch PJ). Apa nak heran..
    Anonymous said...
    still pakai singlet ke skrg
    eman said...
    try singlet kurus plak
    Unknown said...
    This comment has been removed by the author.

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.