Nak tau?

Aku suka kuih keria. Anyway, aku tak tahu lah apa nama kuih ni kat tempat2 lain. Back to kuih, most of my sibling akan bersungguh2 mngadap kuih ni once ibu masak sama ada waktu minum petang or malam.

Dan kitorang ada 1 habit buruk.

Kuih yang last tu semua orang takkan ambik. All of sudden, semua jadi kenyang dan masing2 mula buat hal masing2. Maka tertinggallah kuih keria terakhir itu keseorangan. Sunyi. Sepi, mengenangkan rakan2nya yg lain rakus dimakan oleh anak2 Mahmod itu.

Kenapa kah agaknya anak2 Mahmod tidak mengambil kuih yang terakhir itu?



Sebab masing2 malas nak bawak pinggan tu ke dapur and basuh. Hehe. Itulah keunikan anak-anak Mahmod.

NUke

8 Comments:

  1. charco said...
    hahaha..kuih keria mmg sedap.. :P
    tp nk mmbasuh tu bkn maen malas lg eh!

    sian kt ibu penat msk.NUke,laen kali ko offer la g abiskn kuih tu, tak lama pon nk mmbasuh pinggan.. :D
    AeMcSketch said...
    alamak. bsuh pinggan pun malash ka? hahaha...

    kalau aku tak mkn yg last tu, sebabnya ingat pada orang lain. Aku beralah. Tapi selalu aku akan tanya, "ada siapa nak x?" kalau xde, aku mkn, trus pi basuh. HAhaha... Tu habit aku, lepas mkn je, trus basuh... kalau ada pinggan sdia ada dlm sinki pun aku akan basuhkn jugak.

    tp aku mmg malas mengemas meja. :))
    Ren said...
    bro, keria tu kueh peberet aku gak tu!
    farhana said...
    Sgt xsenonh!!! =P
    iyllienaz said...
    haha..dah agak dah..mesti malas nk basuh..terutamanya ko kan?
    AkU said...
    ko kasik kueh tu je kat aku..pinggan ko pegi basuh..TERBAEKKK..!!
    Unknown said...
    semua orang sama ler...
    aku pun mcm tue...
    NUke_Rude said...
    ade jugak dengar cita yang makanan yg terakhir tu sbnrnye lagi nikmat. betul atau x, aku x pasti. yang nyata kitorg semua mmg suka tglkan kuih yg last tu. hahaha..

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.