Title: Telephone
Artist: Lady Gaga ft. Beyonce
Album: The Fame Monster

Sumpah! Aku enjoy gila tengok video klip lagu ni. Bukan sebab banyak yang pakai bra, tapi more to their expression. Cuba korang perati betul2 segala mimik muka Lady Gaga dan Beyonce sepanjang diorang 'berlakon' dalam video ni. Korang patut fokus pada minit ke-7 onwards. Hahaha.

Ringing tone, Busy tone dan recording yang bagus menjadikan lagu Telephone ini betul2 'bernyawa'. Maknanya, memang hidup lah. Kiranya segala remix dan instruments yang digunakan dalam lagu ni memang kena dengan tajuk lagu. Dari segi vokal; Lady Gaga dan Beyonce memang ada gaya dan alunan tersendiri. Kedua2 mereka ni tak memiliki range vokal yang agak sama - menjadikan lagu ni ... puffh!

Lagu Telephone barangkali boleh dikatakan salah satu produk Pop terbaik tahun ini. Seterusnya mengulangi kejayaan Lady Gaga mnerusi lagu2 sebelum ini; Poker Face & Bad Romance. Tak keterlaluan rasanya kalau aku menjangkakan yang lagu ni boleh menang Grammy, dan video klip ni pulak silap2 haribulan boleh mng MTV VMA. But that is just my prediction.

Anyway, congrates to both Lady Gaga & Beyonce.

MyRate: 4.3 / 5.0

NUke

7 Comments:

  1. Shafinaz Arshad said...
    yep2..stuju!
    ak pon suka lgu n vdeo ni..
    Mel said...
    so when u gonna do a vlog on this song? :P :P
    charco said...
    aku pon baru je dgr lagu ni smlm..tgk2 ko da buat entry psl lagu ni :D

    nice song btw...
    Anonymous said...
    bad....
    bad....
    badddddddddd.....

    GAGA!!!
    AkU said...
    VC die..WOW!! MARVELOUS..!!

    u have been a bad bad girl..watta..!!
    Faizal Sulaiman said...
    yeahhh!!!!

    gaga mang power a beb.

    esok review pasal gaga di blog aku plak;)
    NUke_Rude said...
    hahaha.. silap2, tiap2 hari aku akan tgk vdeo ni. hahaha.

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.