Rabu lepas, aku duk lah berbincang dengan one of my Manager (Big Boss jugak lah) berkenaan dgn satu projek ni. Berceritalah kami apa bagai... masalah itu, masalah ini. Apa cara nak menyelesaikan masalah, and so on.

Sehinggalah ke penghujung perbincangan - my Manager tu suruh aku emailkan dia semua feedbacks yang kitorang dapat daripada clients.

Ok fine.

Lepas je aku compile kan every feedbacks from my side and my other colleagues, maka dengan gigihnya aku menaip emel utk dihantar kepada Manager itu. Memandangkan beliau seorang Singaporean Chinese, maka tak boleh lah aku nak anta email dalam BM kan? So, gigih lah menaip emel dalam Enggeris!

Actually, dalam company tu pun, bahasa pengantara adalah Enggeris. BM tu boleh je. Takde masalah.

Dah siap attach dokumen.

Klik Sent.




Only to realized that aku ada typo pada perkataan pertama. Instead of 'Dear Manager,' aku tertaip 'Dead Manager,'.


Shit!


peace. No war!

NUke

19 Comments:

  1. razy san™® said...
    bahaya tu enche nuke...

    hrp2 boss ko fhm la ko tslh taip..kalo x dead meat la gak nt..

    hehe
    tOpeQ said...
    hahaha.. ko dh blh stat mntak keje kat tmpt len ni.. haha.. klaka wei..
    ejan said...
    haha.. da leh mngemas meja ko da.. msk dlm kotak.. haha
    NUke_Rude said...
    razz, topeQ & ejan:
    wey. korang mmg saja kan? at least lepas tu aku ngaku jugak yg aku typo dowh.. huhuhu. harap2 x kna buang keja la.. hahaha..
    farhana said...
    wohooo...
    matilah!!! =P
    Ren said...
    Hahaha tak ngamok ke Manager ko tu bro??
    ejan said...
    tlajak perahu boleh diundur.. tlajak send emel xdleh diundur.. haha
    NUke_Rude said...
    farhana:
    erk.. alhamdulillah, hidup lg ni. haha.

    janggel:
    so far, takde lah pulak.. tadi siap kuar gi meeting kat bangi, ok je.

    ejan:
    ha.. moral of the story, before send emel, baca balik betul2 satu per satu pkataan tu.. hhuhuhu
    tOpeQ said...
    haha.. apsl sume tetibe komen ni..haha
    iyllienaz said...
    haha..amek ko..mmg betul2 dead lah kan..sila lah buka jobstreet sekarang..hahaha
    Anonymous said...
    potong gaji !!!!!
    NUke_Rude said...
    topeq:
    tu la.. tetiba je ramai. hahah.

    iyllie:
    dah lama da register. hahaha..

    ray:
    jgn bro.. dah la tgh kering ni.
    Rina said...
    Matcha, thank god you didn't send that e-mail to MW....
    Faizal Sulaiman said...
    wahhh..ok la possiblw gak.huruf d ngn r dekat2.hihi
    AkU said...
    OMG!!
    Nuke ko giler eyh..hahah..
    then Manager ko reply pe dowh??
    NUke_Rude said...
    rina:
    yeah! LUCKILY!! or else, i'm DEAD. haha.

    faizalsulaiman:
    sape sruh aku taip laju. hahaha..

    aku:
    manager aku tak reply dowh! huhuhu.
    HanaKimi said...
    Omg!!

    LoL
    charco said...
    haha..g minta maaf...lgpon typo, bkn nye ada intention pon nk buat..btul tak?
    NUke_Rude said...
    hanakimi:
    omg!!

    charco:
    dah. lpas tu trus je hanta another email kat dia.. hahaha..

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.