Dah cukup lama rasanya aku tak update slot pantang larang ni. Okaylah, kali ni aku nak ceritakan satu... erm, pantang larang (kot) pasal jerawat. Actually, aku tau pasal benda ni pun daripada one of my colleague. Dia yang bgtau aku pasal hal ni. Tapi, sejauh mana kebenarannya, aku tak pasti.

Rimas kadang2 bila tgk kat cermin, muka kita di'seri'kan dengan kehadiran jerawat. Kalau zaman2 sekolah dlu2 tu, memang normal lah kan? Memang time nak membesar. Cewah.

Tapi kalau dah tua2 skang ni pun jerawat pun nak muncul jugak.. payah lah. Memang rimas. Tambah2 lak lagi 2 3 hari, kita kna jumpa client, or attend meeting, etc. Jerawat lak tak masak2 lagi. Haih!

Apatah lagi kalau jerawat penuh satu muka. Lagi la rimas. No offence yah!

My colleague pernah kata, whenever nampak someone yang ada jerawat, maka hendaklah kita untuk TIDAK menegur akan kehadiran jerawat itu. Simplenye jangan lah ditegur jerawat tu. Dialog2 macam ni memang tak boleh (according to my colleague lah):-

"Eh eh, Eton, ada jerawatlah kat pipi kau!"

Dia kata, once ditegur, maka jerawat tu akan 'berpindah' kepada diri kita pula. So, memang pantang lah kalau nk menegur2 jerawat orang ni. For serious, aku tak pernah tahu akan perihal ni. Sebab before this, aku main tego je. And some more, zaman2 penghujung remaja dlu jerawat aku pun mmg dah boleh dipredict. (Ya! time2 dah nak raya, or ada event2, surelah banyak jerawat...)

Jerawat yg muncul di Hari Raya tahun lepas.

Mungkin ada rasionalnya untuk berpantang dalam menegur jerawat org lain. Mungkin tak mahu bg dia rasa kecil hati or offended (kalau mmg kulit mukanya bermasalah).

Aku takdelah mempercayai mahupun menafikan pantang larang ni, sebab aku tak pasti sejauh mana kebenarannya. Mungkin kalian boleh mencuba?


NUke

8 Comments:

  1. Adam Arjuna said...
    sedey :(

    muka aku sgt byk jerawat..
    da la tak ensem, bertambah-tambah tak ensem aku tu...

    haih...
    farhana said...
    Yessss...btol sgt2...
    masa kat m3x dulu ada tego org 2 bnyk jerawat..
    skali, amik kau mcm berpindah lak jerawat 2 ke muka gue!!!!
    AkuAyie said...
    patotla...
    AkU said...
    huh..!!
    serius pimples tu leh pindah -randah..??
    NUke_Rude said...
    camtu lah kalo ikutkan kata kawan aku tu.. jerawat tu boleh lak berpindah randah...
    ! ♫♪ al!ce ♪♫ ! said...
    haha.. teringat komik lawak kampus lah.. ada wtak yang byk jrawat dlm komik tu.. byk gilerRR ! :DD
    NUke_Rude said...
    aah.. bebop eh namenye.. bebop ke bepop ar?
    ! ♫♪ al!ce ♪♫ ! said...
    bepop lah..
    mne ad bebop..
    baik cakp debop jep tdi
    hahha :p

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.