salam.

Bermula tepat jam 2030, maka kolej aku yang turut menyokong Earth Hour ni terus menutup suis elektrik utama kolej dan menyebabkan semua bahagian di kolej itu menjadi gelap. Selang 5 minit sebelum suis ditutup, ada la satu pengumuman ni, bunyi nya lebih kurang begini:

"Kepada semua pelajar, anda diminta untuk menutup suis lampu bilik bagi menjayakan kempen mengurangkan pemanasan global (Earth Hour)... kerjasama anda amat dihargai"

Persoalannya, berjaya ke Earth Hour yang dianjurkan? Mari aku senaraikan respon2 beberapa individu berkenaan kempen Earth Hour ni. Ni juga merupakan respon serta-merta yang aku dengar:

"Woi!!! Aku tengah buat assignments ni!"
"Aaarghh!! Tesis aku!!!"

"Bab* la weh... org tgh main game ni..!"

Hm, respon aku?
"Arghhh!"

Dan juga rungutan dr beberapa sahabat:
"Ek el le, tadi kata tutup suis sendiri je.. ni ape kes tutup main switch pulak ni!"

Hm, seorg kawan ada cakap kat aku:
"Diorang ni, tak pikir jugak ke budak2 yang tengah buat assignments ke, hal2 penting ke, or thesis kat bilik tu. Tau la nk support, tapi pikir la jugak pasal org lain..."


Btw, aku pergi ke KLCC tempoh hari untuk menemani Nora berjumpa makciknya. Oh, Ferdi juga join sekali. Apa yang best kat situ? Kitorang makan pizza, jalan2 carikan cap yang sesuai dgn Ferdi, dan juga mencari 'wallet' Nora. Almost 4 jam gak la kat sana. TApi yang paling aku suka ialah bergambar kat 1 outlet pakaian ni. Tak lain tak bukan FCUK. Haha.. sukanya!








NUke

8 Comments:

  1. Faizal Sulaiman said...
    hahahaha
    betol tuh!
    naseb member aku yg dok kolej x menerima naseb yg sama.
    dr itu! said...
    haha...kesian
    Anonymous said...
    huh.. sokong2.. aku ngah nengok gamba kat tenet tine tuh, da la xpakai bateri, mati gitu je.. huhu
    ejan said...
    scuk gler.. da la aku xtutup pc aku coz aku pi pasar.. jhnm la pc aku yg mahe ni.. hahaha.. pas2 aku mkn dlm gelap kt blek.. gne lampu hp je.. tcekik tulang ayam wooo.. hahaha
    NUke_Rude said...
    to indera:
    huhu. aku tak bnasib baik.. kolejku gelap!

    alhaqimi:
    eleh. mentang2 ko masuk zo0...

    pida:
    tah pape la dorg ni kan? main tutup je suis tu..

    ejan:
    haha. sama ah nasib kita, cuma aku makan kat mapley r.. sedap woo!
    farish izaryl @izreez said...
    huu sian lak kat u..actually earh hour just depend kpd individu sdiri kan..men pksa lak dorg ni huhu..btw bju2 fcuk cntek!
    Anonymous said...
    kalo ko berdiri kt blkg blok aku.ko akn tgk ade 1 bilik yg bkn hanya lampu ditutup,kipas juga dipadam.
    hanya bilik tu yg gelap.yang lain terang-berderang.
    siyesly,aku sorg je ke yg smgt nk support Earth Hour kt za'ba nih?????????
    rizal kamaruzaman said...
    fcuk you! ahshhahaaaaaa..
    gileww jp..

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.