salam.

since everybody got pressured by the supervisors for a high quality thesis, so, I'll try to not make any serious entry for some periods of time. This is to ensure no one will attempt any commit suicide after reading this entry. Haha

Korang tak pernah ke rasa yang dunia ni pnuh cabaran? Haha tipu la kalau tak pernah kan? huhu, sama la jugak dgn aku. Kadang2 aku rasa setiap detik ni ade je dugaan baru yang akan mendatangi kita. Tadi, aku baru tahu kwn aku terlibat dengan accident. To Afiq, aku harap kau cepat sembuh tatkala exam final ni just around the corner...

Aku rasa la kan.. ramai yang cari kerja dengan cara2 begini:-

  1. Minta kerja thru tawaran kerja kosong yang diiklankan dalam surat khabar
  2. Melalui 'cable'2 dalam company
  3. Offer yang mmg dtg kepada kita...(kan best camni!)
  4. Ugutan (ade ke?)
  5. kerja part time dlu, sampai la dpt offer permanent kat company tu. (ade ke?)
  6. isi je resume kat jobstreet!

Hm, apa kata kalau kita bakal2 graduan ni memulakan satu step baru dalam usaha mencari kerja... Hm. Korang ada idea mcm mana? Aku? Aku ade 1 je idea wat masa ni. Iaitu dengan mempromosikan diri sendiri di laman blog individu serta menyebokkan diri di laman2 blog yang lain!

berkesan ke? entah la! sebab aku pun tak buat lagi, maka hasilnya aku pun tak pasti. So, sebagai percubaan, meh sini aku promotekan diri sendiri...

---contoh---


Hire Me! NOW!!!


Why should you hire me?
because I know you want it. I am 'such a skillful' person in:-
  • writing blog (?)
  • Exhibiting
  • doing labs thing-y
  • reviewing products especially music-related stuffs.
  • being MC!
  • handling money (well~)
And i am graduating, InsyaAllah... so, i really want a job so that i can start paying my PTPTN!
---

ha, tu contoh je kot! nanti la, bila aku rasa masa dah sesuai, maka aku akan mula mempromosikan diri selengkap2nya! Sure lah dengan gambar formal yang skema kan?!!




NUke

12 Comments:

  1. Anonymous said...
    u're really good in promoting urself.haha...
    told ya ko terer nk MC2 nih.
    ape kate tnye lect.dowg byk contact kn..
    that's what i did.so far ade 1.hehehehe....
    aPish said...
    meh2 kje ngn ak nk..
    gaji bley tahan..
    kje xsusah sgt..
    elaun macam2..
    hahaha...
    meh la..cpt..slagi promosi masih ade..=P
    farish izaryl @izreez said...
    jobstreet sng dpt keje gak:)
    tOpeQ said...
    bgs2.. blh d gigolo ni.. hahaha..
    Anonymous said...
    yup...nanti buat entry abt yur resume...ray copy paste letak kat yoyooh.com
    Bley??

    promosi diri kerana diriku begitu berharga...
    LOL
    ejan said...
    jadi gigolo xbest.. bkak umah urut gay la.. hahaha
    Faizal Sulaiman said...
    salan bro:
    really good in promoting urself
    quite a motivations for others.
    nowadays,all the graduates are suffering frm unemployemnt.
    back frm my previous years in diploma, macam shit!!
    now i'm suffering in making tonns of assingment which the date is very close to anither!.
    wish i hve a magic wand, so evrything run smoothly!
    leh gitu?
    hehehehe
    tOpeQ said...
    ejan xde nilai pasaran gigolo..sbb dia ?????...hahahaha..
    NUke_Rude said...
    to shaima:
    haha!

    apish:
    kerja ape eh? kalo kerja nk wat esemen ko.. xmoh r! kalo keja....... heheheheh

    rizz:
    hm, ade gak anta resume kat stu.

    topeq:
    haha, best gak tu. ade borang lebih?

    ray:
    boleh jer. kerja2! nak kerja!

    ezan:
    rumah urut takmo ah. letih aa tgn aku nk urut2 org ni! haha..

    indera:
    yup! aku rasa ni 1 cara alternatif yg graduan leh cuba buat kot.


    --
    haha
    nora de lala said...
    haha. jom2 kejer ngan aku. jd driver bertauliah. haha. gaji mu, sehari sebiji gula2. cdap kan
    Mr. BLB said...
    before cntinued study dlu,ak dh keje ngan mcm2 tpt keje,sometimes kita kena gak promosi diri.tpi biarlah berpada2..ahaha:p
    ejan said...
    hahaha.. xpnt la keje kt umah urut.. ko just bdiri je n ....... hahaha.. no komen.. hahaha

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.