Dah lama tak update, dah ada few readers bising. Tanya pasal series la, itu la.. ini la. Atas rasa tanggungjawab dan prihatin, ku gigihkan diri jua utk mengupdate blog malam ni. Actually, minggu ni agak busy dgn paperworks and meetings; sampai rumah pun kadang2 dah lambat and penat. So, atas sebab2 tu aku agak kurang mengemaskinikan blog dan singgah di laman2 penulisan kalian. Maaf. Berkenaan series Pe'us; insyaallah esok atau lusa akan ku publishkan.

--

Normal lah bagi seorang chatter dan blogger tegar utk mlakukan ksilapan dalam typing. Kata lainnya, typing error. Singkatannya - Typo. Jangan tanya aku mcm mana leh jadi word 'typo', sebab aku pun tak tahu.

2001 - tahun ni mnyaksikan penglibatan aku dalam dunia siber dan chatting buat pertama kalinya. Aku takdela join room Kampung, mIRC, whatever la. Aku ni chatter kecil2an saja. Join room Malaysia1 via Yahoo! Messenger. Dan sampai sekarang, kalau aku ada kelapangan skit, aku akan join Malaysia1 (M1).

Dari situ aku kenal dgn mcm2 ragam dan gaya penulisan orang. Ada yg tlalu ringkas mngalahkan bahasa sms. Ada jugak yg sanggup taip panjang lebar as in complete spelling. Even bagi salam dalam room - 'Assalamualaikumwarahmatullahiwabarakatuh'.

Orang itu adalah aku.

The best thing is bila ada sorang typo. Lets say instead of saying 'babai'; he typed 'babi'. Missing another A. Tak ke lawak jadinya.. tengah2 wishing gudnite to other chatters, tiba2 terkeluar 'babi'! Dalam room M1, jgn la korang typo! memang akan ada yang akan nampak & on the spot korang akan jadi 'bahan'. Haha.


Petang tadi lepas office hour, aku trapped dalam office sbb hujan; aku surf la tenet, tgk2 nuffnang aku. Ade la few keywords yang indirectly linked to my blog. Thanks to anyone who google-d for 'nukerude'. But ade 1 keyword yang btul2 menarik perhatian aku.. Bukan! Bukan keyword lucah2 tu, itu adalah normal.. tapi...




"BUKERUDE".



Typo sial! Haha, whoever do that, I would like to thank to him/her for making my evening ceria!

NUke

9 Comments:

  1. Faizal Sulaiman said...
    hahaha..sentap jap!hehehe

    yeah..typo sebab teruja!

    "bukerude"?
    = bukalah nuke rude..,bukalah

    hahaha

    thanks singah AK;)
    Mel said...
    LOL @ mengupdate

    just like diattached.. :P
    iyllienaz said...
    haha..naseb baek bukan nuke duda..
    NUke_Rude said...
    haha. mmg gelak sakan la aku ptg tadi...
    charco said...
    Antara typo yg aku salah buat : :8
    Hahaha..
    Unknown said...
    huhu
    sudah tukar layout baru...
    cantik2 wlpun aga kralat sedikit mungkin sebab lama tak berada disini...

    *aku tunggu next episod ok...hahaha jgn sampai aku lupe apa yg terjadi last episode sudah
    AkU said...
    BUKERUDE...ahahhahaha..sentap aku jadinya...lawak dowh..
    NUke_Rude said...
    charco:
    hahahahha! comel kot..

    tengku:
    tu la akibat kalau tangan gatal2 nk adjust coding... kan dah jahanam.. trus tuka baru.

    aku:
    haha. tahu takpe. aku gelak besa ngan colleague aku time tu.
    Anonymous said...
    ahaahah

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.