Bila difikir2kan semula, lately aku agak emotional dan being too care about my family. Which I never thought I will... Sebab dari dlu lagi aku rasa yang aku ni bukan family-type punye person. And ada ketikanya aku rasa aku cuma hanya ada dalam dunia aku sendri saja.

Anyway, semua org rasa camtu kan? Broadband, internet, dan blog merupakan salah satu benda penting buat aku skang ni. Gila!

Aku banyak berfikir pasal kerja. Fikir jugak pasal family. Ada ketika aku terfikir pasal adik aku yang akan amik SPM tahun ni. Hopefully dia sedang rajin buat ulangkaji, daripada duk bergossip sambil main teka silang kata atau menghafal lagu korea.

Aku pikir pasal J.

Sometimes, aku terfikir pasal my ex.

But most of the time, aku fikir pasal J.

And yet, aku masih sempat berfikir pasal kalian; pembaca blog aku ni. Fikir, entry apa yang sesuai utk dipertontonkan pada korang. Ye lah, sebab tak semua perkara perlu dikongsi, dan tak semua perkara disenangi oleh kalian kan? Sebelum ni aku sendri tak pasti apa yang buatkan aku masih mahu berblogging dan terus menulis segala yang spontan terfikir di minda.

Dan hari ini, aku mungkin dapat tahu apekah puncanya... Jawapan itu aku temui tatkala aku berfikir tentang kamu.

Kamu; lelaki berkain pelekat yang duduk di atas kerusi kayu sambil bermain facebook.

Kamu; perempuan yang memakai baby-T dan tracksuit biru, sambil berchatting dengan rakan sekuliah.

Kamu; seorang blogger yang tidak jemu menyokong blogger kecil2an seperti aku.

Dan Kamu; seseorang yang sangat jauh, akan tetapi sentiasa menjaga akan perihal aku di sini. Terima kasih.

Berfikir membuatkan aku makin botak. :)

NUke

11 Comments:

  1. charco said...
    its normal utk kita care psl family kita.. nway, pembaca blog yg setia sure phm apa blogger kegemaran mereka cuba nk smpaikn... (kalau pembaca yg obses tu aku no komen la, ye tak NUke)

    Nway, takde sape2 perfect. kita buat ikut keselesaan kita.. terpkir tentang org yg tersayang pon perkara normal jgak :D (mcm aku la..duk pkir psl dia yg jauh di mata)

    mode: sedang menikmati cuaca panas :D
    ismaelzaharee said...
    fikir dan teruskanlah berfikir apa yang baik dan buruk unutk kita dan keluarga serta jgn lupa fikirkan tentang masa hadapan sekali ye...
    toing.. toing.. toing...
    iyllienaz said...
    haha...botak hensem kot..
    Faizal Sulaiman said...
    yang last tu aku bersetuju;

    berfikir, buat aku semakin botak!hohoho.

    *pernah sekali berfikir masa kamu menang best blogger dulu."nuke ni camne la orangnya"(masa tu aku masih hingusan lagi )hahaha

    woff..woff
    AkU said...
    ko pikir pasal aku..ish..ish..terharu ni..T_T

    hmm..when life geting shorther..bnyk bende nak kena pikir..
    pikir pasal tu la..pasal ni la..
    endless..but its up to u haow u want to manage it..
    al the best tuk ABG NUKE..majulah NUKe tuk negara..hehehe..
    Ren said...
    Biasalah tu .. akan sampai satu peringkat kita akan fikirkan tentang orang2 disekeliling kita..
    ashraf said...
    aku tak guna kain pelekat :D
    sYukCurz said...
    oit mane chat box ko? dulu kana da. hum.. da payah nak tingal pesan da. huhuu.. btw. fyi umah aku skrng selang 2-3 buah umah jer ng budak nek kete JJC tu. sape ntah nama dia. tetibe perasan kelisa gold dier lately..
    Unknown said...
    huhu...
    ilham menulis biar datang sendiri..tapi hidup perlu berfikir kalau hidup malas berfikir tak tahu lar nak jadi apa...
    NUke_Rude said...
    :)

    terima kasih!
    Unknown said...
    hehe don't think too much. just enjoy as long as u can. dh la rmbut ko nipis haha mmg bole botak la kalo asek pk je. be happy always k haha

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.