Bila dah tinggal berdua dengan abang aku, maka takkan adelah kuali dan periuk nasi yang akan digunakan di dapur. Bukan tak reti masak, cuma rasa mcm tak berbaloi saja. ya lah, kalau masak pun... nak masak ape? Tinggal berdua je pun. Dah tu plak, masing2 ade agenda masing2. Main futsal la, lepak2 ngan member, so lebih baik makan kat luar saja.

Tapi, sakit la weh poket aku kalau asyik nk mkn luar je tiap2 malam.

Kenapa makan kat luar?

Sebab ibu balik kampung. Usually, ibu yang masak. Tapi, sebab ibu balik kampung, kitorang jadi malas nk masak - melainkan Maggi mee! Peergh... tambah2 lak time hujan, memang lah layan. Abang aku ade cara masakannye yg tersendri, aku pun ada style aku jugak. Maggie kari yang aku masak slalunya 'hampir tiada kuah'. Mungkin sebab aku add in skali telur n hancur2kan or mmg sengaja aku bubuh air yang kurang.

Ya! sengaja aku bubuh air yang kurang swaktu masak megi sbb nk bagi rasa kari tu lebih! Bila dah terpaksa rajin; haa.. mulalah nk masak megi style itu lah, ini lah.. campo itu skit lah, cili padi skit la. But then, ianya takkan lengkap tanpa minuman yang mengasyikkan. Pilihan kami berdua adalah sama - Nescafe ais!

Sambil2 masak megi, skill di dapur akan difokuskan pada pembancuhan nescafe. Kalau dalam kole besar lagi bagus. Siap bancuh.. tambah ais! Pergh.. memang layan.

Megi siap! Nescafe ais siap!

Hurung mangkuk and kole tu masuk dlm bilik n ngadap pc.. sambil tangan gigih mencari koleksi movie. Nope2.. mana sesuai makan megi & minum nescafe sambil tgk blue. Cerita pilihan mestilah yang ganas2.. samurai ke, geng2 kapak ke... but sometimes, aku layan la jugak crite cinta; kalau dah bosan sgt la.

Habis je megi.. sedut nescafe. Sedar2 dah habis. Tutup movie yg tak abis tu then sambung online.

Routine.



Nak masak megi jap!

NUke

7 Comments:

  1. a.t.O.k. said...
    megi is the best!
    idop megi!
    aku sokong megi jd menteri mknn!
    iyllienaz said...
    haha..makan maggi..dah lama plak xmakan..tapi ada kabar2 angin, makan maggi byk boley botak kepala..haha..xpe..botak kan handsome..
    charco said...
    Jgn mkn megi byk2!! X elok utk kesihatan! Sian plak kt ko,yela aku mskkn ko nasi goreng..

    (Haih! Penat aku ajar nk goreng nasi nasi! Last2 mkn megi jgak!)
    ashraf said...
    hik hik... selamat masak megi.. :D
    zixol said...
    tetibe aku rs nk makan megi..arghh..nape umah aku xde megi..
    NUke_Rude said...
    atok:
    yup! agreed!

    iyllie:
    ko tak abis2 ngan botak.. hahaha..

    charco:
    ala.. ko masak la.. aku makan! bole?

    asna:
    da selamat makan da pun megi tu.

    azizol:
    bli la weh.. ko bli yg 5 peket yg ade percuma 1 tu.. jimat weh.
    AkU said...
    lol..citarasa aku ngan hg sama..hahha..xpa..nanti aku masak masakan berkhasiat kt hg noh..hahhaa...

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.