Normal lah bagi orang yang sebuk; baik lelaki atau perempuan, untuk berada dalam keadaan bersepah dan tidak kemas. Tetapi situasi itu menjadi tak normal kalau seseorang itu tidak sebuk, tetapi biliknya bersepah dan semak. Mungkinkah itu namanya pemalas? Aku pun tak pasti.

Kalau dulu2, kerja2 mengemas, sapu sampah (habuk) dalam bilik ni lebih cenderung dikaitkan dengan perempuan; tetapi trend skarang dah berubah. Banyak lelaki zaman skang ni yang particular pasal kebersihan. Sometimes, lebih particular drpd perempuan. Wah?!

Ya. Mungkin sebab gaya hidup, personaliti dan kehendak kerjaya menjadikan someone itu begitu particular dalam bab kebersihan. Bukan takat pakaian, malah tempat tidur, bilik mandi, etc.

Aku? Takdelah very particular, cukup sekadar 'nampak kemas' dan bersih. Walaupun aku tegangkan cadar lpas tidur & lipat slimut, kat satu sudut lain dlm blik aku tu bsepah gak dgn longgokan baju kotor! Haha. Standed ah! Main campak2 je baju koto kat tepi. hujung minggu baru la kutip and baso! Ok la kan...?

Alhamdulillah, abang aku pun xde la jenis bersepah2 gila. Lebih kurang cam aku je. So, bilik kitorang nampak la kemas dan bersih. Tapi habuk tu mmg banyak la. Haha.


Korang?

NUke

10 Comments:

  1. ashraf said...
    biar bibik je kemas. aku mmg pemalas :D
    Qarl said...
    qarl ikut mood

    kekadang rasa nk bersih gile2 kekadang bile kemalasan melanda, mmg bersepah.. tp lite2 je lah. xla cm kandang kambing plak

    tp dh makin berusia ni hahaha terasa sgt penting tuk jaga kebersihan lg2 kite ni lelaki
    Unknown said...
    hahaha..habuk itu kite sama...malas ler sebulan sekali kemas bilik...tapi kalau bab2 mendobi selalu lah
    charco said...
    hehe..blk bsepah sket tu takpe..mcm blk aku sndri takde la kemas sgt (sbb bz). tp aku akan make sure walo bsepah cmne pon blk aku tp TIDAK berbau :P

    p/s: Eh NUke! bkn ko ada bakul tmpt letak baju kotor tu ke? apsal tak gne weyh! hahaha
    AkU said...
    aku very d aticular pasal mende nih..hahaha..housemate aku yg kotorkan an rmh..kena la berleter ngan aku..wakakakka..bertukar menjadi pok cik..
    NUke_Rude said...
    asna ashraff:
    haha.. ade bibik xpe la.. aku xde.

    qarl:
    yeah! bila da dewasa ni, br nk particular skit pasal kbersihan ni.

    tengku:
    ha ah. mcm x bebaloi je nk lap2 habuk kalo sikit. tunggu banyak2 baru la best. hahaha.

    charco:
    erk!! bakul tu aku buat letak baju2 bersih yg blom dilipat! hahaha.

    aku:
    gila ganas la ko. siap bleter tu...
    AkU said...
    sakit mata dowh..ish..ish..
    Faizal Sulaiman said...
    lebey kurang cam ko la bro.kemas baju kotor hujung minggu.sib baik cik adik perempuan ada minta tolong basuhkan sambil aku on9 spt org gila.hahahahahaha

    weh, join kontes blog aku jom;

    http://seindahduniakita.blogspot.com/2010/03/mini-contest-earth-we-care-we-love-you.html
    iyllienaz said...
    huh..aku bab habuk2 mmg susah sket..sebab aku senang kena flu..so, kena rajen bersihkan habuk..klo aku flu tu, maknanya bilik aku dah start berhabuk..
    Ren said...
    bilik aku sepah bro...tp bersih..;p

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.