Salam & Salam Sejahtera,


Alhamdulillah, perjalanan aku pergi dan pulang utk menghadiri kenduri kahwin di Bandar baru Salak Tinggi berjalan dgn lancar. Cuma penat dapat dirasai pada kaki kiri dek terlalu kerap menekan clutch. Semua gara2 traffic yg congested dan jammed teruk di Jalan Kuching. Never mind then. Bukan selalu bawak kereta. Pergi kenduri dengan Encik Ayah, dan juga Cik Adik Perempuan, memandangkan Puan Ibu tak dapat join sekali...

Sejak dua menjak ni, aku rajin melawat blog2 kenalan dan juga para follower aku. tak fairlah kan kalau dorg je yg asyik jenguk blog aku ni, so sekali sekala aku wat jugak lah lawatan mengejut dan baca entry2 dorg. Ada yg sedih, lawak, sengal, dan juga serius. Aku suka. But another thing yg aku terkejut ialah kesungguhan mereka menyenaraikan blog2 yg mereka follow pada blog-list mereka. Aku kagum. Dan ya, aku tak dapat menafikan kesungguhan mereka mempromosikan blog2 org lain. Lumrah blogger, support each other. Barulah blogger tegar namanya, tak gitu?

Dalam banyak2 blog tu, aku jumpa la jugak blog2 yg turut menyenaraikan blog aku ni dlm bloglist mereka. Terima kasih kalian. Dan satu lagi, aku sangat kagum dan tak mampu (sekali lagi) menafikan kegigihan dan kesungguhan mereka utk meneka nama aku. Haha, serius kagum. Bukan lah mahu menjadi sedikit secretive, but aku bukan sebarangan meletakkan nama aku dalam blog. Ya, memang ada, tapi secara berlapis dan tidak begitu direct.


Dalam laman maya, aku prefer dikenali sebagai NUke, eventhough ada antara korang tahu nama penuh aku. Hahah.. Syhh! Rahsia2. Tapi itulah, aku sangat kagum dan salute kpd mereka yg cuba meng-alias-kan NUke dengan nama betul aku. Salah sorgnya ialah Tengku.

Kepada Bro Tengku, kenapa dalam byk2 kawan 'Lucky Laki' kamu, nama aku dan sorg lagi saja yang ada @ ? Haha, ini tidak adil!!! Hahahah, gurau saja yah, don't take it serious okay! ;P

Yeah, teruslah meneka namaku kalau mahu. Kalau tidak mahu pun tidak mengapa. Aku tidak memaksa, jauh sekali berkecil hati apabila org menegur aku dgn nama samaran; bukan dgn nama betul ku.

(Ada ke nama tipu?)

NUke

9 Comments:

  1. Faizal Sulaiman said...
    nuke--)unke.hahaha

    jgn marah.nanti kena jual kat fadang fasir:-p

    keep on writing!
    NUke_Rude said...
    aaargh!! nak marah pon tak boleh!!! terima sajalah.. hahaha
    a.t.O.k. said...
    aku nk "like" komen faizalsulaiman ah.hahaha
    charco said...
    hehehe...patutkah hamba me"reveal"kn nama samaran anda yg laen??


    hahaha..

    mode:sejuk+ingin menghirup udara segar
    Nizam Zahri said...
    aku tau!!!
    Unknown said...
    huhu...
    ge kenduri kahwin..


    huhu...





    *rindu giler blog kamu
    **mcmner nl bekerja nie
    Anonymous said...
    aaah lah nuke...

    nama nko per erk?

    apesal aku x thu???

    haha

    -nnana-
    Unknown said...
    hahahha...
    mahu respon lage...
    kali nie nk respon pertanyaan hencik nuke..
    kenapa 2 orang sahaja yang ber-alias..huhuhu sebab yg lain telah guna nama betul...


    wink..wink...(motif wink-wink..tak tahu)
    NUke_Rude said...
    hah. mana yg tau nama aku tu diam2 sudah! hahah.

    okay lah tengku, penjelasan anda mungkin bole d terima pakai walopun aku tak tau sejauh mana kebenarannya. hahaha

    charco: diam! diam! kang gigit kang!

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.