One of my big boss once said; "Sometimes, we need to commend (reward) ourself. It is something like self-motivation. A good thing that will make us do (something more) better." Yeah, lebih kurang macam itu lah. Ingat-ingat lupa. But itu bukanlah perkara yg aku nak bincangkan. Maybe lebih kpd perkongsian saja.


Sedar tak sedar, ini dah masuk entry ke 300 aku kat laman ni. Makin best atau tidak, itu aku serahkan kepada korang untuk menilai. Segala kritikan aku terima seadanya. Yang nyatanya, ranking blog aku thru Alexa setiap hari makin jatuh! Hahaha, for sure lah kan. Ape je la sgt blog aku ni kalo nk compare ngan blog Dr. Mahathir, Anwar Ibrahim, sultanmuzaffar, or blog korang... Haha, sarkastik!

Random #1 : NUke vs Music

Aku spent USD108 utk dapatkan pakej exclusive LPUnderground bulan ini. Tlg jgn bgtahu J.

Aku selalu berangan, dari dulu lagi sebenarnya... Angan2 aku slalunya samaada aku main drum, jd produser album; or else main keyboard untuk lagu2 mat saleh. Angan2 yg sungguh melampau. Yeah, aku minat muzik. But the fact is i don't even know how to play any instrument. I'd just love to listen to the music, try to remember the lyrics, got to know about the artist, and give comments on their album. That's it. Another fact is i don't even go to any music school or study anythg that related to musics. Stupid!

Random #2 : NUke vs Blog
Bila sehari aku tau aku tak update, aku akan rasa sedikit kecewa. Tambah2 lak bila aku sengaja utk tak update. For me, my blog is somethg that personal. It is smthg like journal even though I knw that blog is somthg like journal & diary. But it also depends on the purposes of blogging. Eventually, paling buruk pun aku akan update series novel yg aku create atas dasar suka-suka. Blog means everythg pada aku. Sebab apa? Sebab segala kisah dan sejarah aku kekal di dalam ini (selagi blog ni tak ter-delete). Dan oh! I read comments.

Random #3 : NUke vs Love
Jangan bebankan aku dengan request kisah2 cinta aku. Please. Aku merayu. Aku pernah kecewa. Sangat teruk. Sangat sakit. But it's the past. Somethg yg aku tak boleh nak ubah semula. Walaupun Doraemon ada mesin cahaya masa, aku tak boleh nk pinjam dan patah balik ke masa silam. (Sebab aku tak mampu nk pergi Jepun! Haha!). Cukuplah korg tahu yg aku sdh berpunya dan tidak lagi mampu membuka hati kpd yg lain buat masa ini.

Random #4 : NUke vs Kerja
nak ckp pasal kerja ni mmg sampai esok pun tak sure habis. Sbb tu aku tak berapa suka sgt crita psl keja kalo lepak2 dgn member kat kdai mkn. Sebab aku join dorg hang out sbb nk release pressure, so, tinggalkan saja hal kerja utk sementara waktu. Alhamdulillah, gaji takdelah besar sgt, tapi aku still mampu nk bg skit $ kat parents, blanje adik-bradik, kwn2 dan juga memanjakan diri sendiri. My money...it's not really mine; sebab aku percaya, setiap hasil yg kita peroleh itu adalah milik Tuhan, sebab tu aku tak kesah untuk berkongsi.

Random #5 : NUke vs Himself
Selain risau muka aku mnjadi smkn teruk dek kerana bijik2 jerawat yg makin banyak dan betrabur di pipi, aku rasa masalah utama aku dgn diri sendiri adalah obsesi. Adakah aku obses dengan diri sendiri? Pertamanya, apa maksud obses dgn diri sendiri? Aku pun tak pasti, tapi aku tahu, of of my blogger friend pernah post pasal obsesi dlm blognya. nanti aku cari semula dan baca.

Random #6 : Et cetera
300 entri yg korang dah baca ni, pernah tak okrg terpikir, adakah semuanya mendatangkan manfaat? Atau hanya membuang masa? Sila beri feedback ya, sebab aku tak mahu dek kerana blog aku ni, korg diberi amaran oleh boss di tempat kerja, atau aku juga tak mahu korg terlalu beria-ia menantikan entry2 baru yg sengal tidak berpenghujung.

Aku pakai gloves utk melindungi tgn, supaya aku boleh terus menulis blog dan dibaca oleh kalian :)

Maafkan aku kalau kamu terasa, tetapi kamu tahu bukan, aku sayang kamu. Ya, semua pembacaku. Baik lelaki, perempuan, mahupun yg mengalami konflik identiti :)

Tanpa korang yg menyokong, aku tak pasti aku dapat menulis entri yg ke-300 ini.

NUke

4 Comments:

  1. Faizal Sulaiman said...
    nuke;

    feedback ya..
    entry ko best dan aku suka cara penulisan ko yg sarkastik tu. tak penah bosan walaupun ada kala ternanti2 entry baru ko.

    aiseh skema doh!
    keep on writing! always support you bro:-)
    a.t.O.k. said...
    wah.
    dah cam spartan dah aku tgk.
    bagus2.
    tahniah la sbb dah sampai ke 300.
    dah lame gak ko berblog eh.
    pape pon,
    aku mmg suke ngn pe yg ko tulis, bek journal ko ke, novel merapu ko ke, once ko hapdet, kompem aku akn bace gak even kadang2 aku x post comments.

    so just keep writing la.
    jgn benti ok!.

    i support u from back.
    cewah.
    nak speaking london jugak.
    charco said...
    hahaha..

    erm.. I love reading ur blog, depends on which entry dat I prefer to read..

    nway, gud job, da cecah 300..next time cecah 500..semoga terus ber"blogging"

    mode:penat+nk tido
    NUke_Rude said...
    indera:
    thx br0. haha, aku da agk da ko akn suka ayat2 sarkastik tuh! hahah, no lah. But, thx 4 the support.

    atok:
    you know, you're the only atok yg baca blog merapu nih. hahaha. terima kasih sebab sudi menjenguk dan membaca stiap nukilan saya.

    charco:
    thanks charco! kamu merupakan pembaca terawal blog ini. kamu tahu kan?

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.