Salam.

I kinda have such a habit utk capture meal yg aku order before makan. Tak tahu kenapa, tapi gambar2 food kalo tengok dalam kamera / handphone nampak cantik & menyelerakan. Okay lah, ia barangkali bukan lah satu habit yang baik, tetapi bagi aku, itu salah satu cara utk aku promote mknn2 yg sdap kpada family or kwn2 pd masa akn dtg.


Not necessarily makanan yg ada kat restoren2 besar or outlet2 mewah, even kalau food kat gerai2 biasa pun aku amik gambar gak. Kalau sedap ar! Bukan apa, kelak kalo tiba2 dah bosan or keluar jln2 ke, and then pening tak tau nk mkn ape, koman2 pun boleh godek2 balik gambar2 dlm hp ni and decide nk mkn ape. Mcmtulah konon2nya.

Aku sangat picky dlm memilih meal. Yes! Thats the truth! Aku tak suka sayur. Bukanlah tak makan langsung, cuma kalau sayur2 tu berlebihan, aku rasa cam tak best je nak makan sebab nampak crowded. So, kalau makan nasik campur tu, memang sah-sah lah yg aku takkan tambah sayur. Tapi, kalau timun tu, aku consider gak la. (Timun falls under kategori Buah ya).

Timun + sambal belacan = peergh! Syiok!

NUke

5 Comments:

  1. a.t.O.k. said...
    aku sgt x suke belacan.
    sekian.
    charco said...
    hurm..btul..sayur mkn byk2 nnt muak!
    Btw..I love nasi pattaya.. ckp psl food ni, act I dont really like to try a new menu.. balik2 mkn bnde yg sama (sbb da tau mmg sedap)

    hehe....

    p/s: bila nk pos nasi pattaya ke sini?

    mode: tgh bercoursework tp tgn gatal surfing..
    Faizal Sulaiman said...
    Ouh..habit yg dijadikan subjek didalam minor course aku dulu.namanya "food styling". yg bestnya, student perlu tahu teknik mengambil gambar spt teknik pencahayaan yg betol and often menggunakan fake ingredients spt buih sabun utk menghasilkan buih air kopi.hehe.

    quite interesting bro:-)
    Ren said...
    woahhhh nampak sedap la itu nasik!
    Hans said...
    yeke ..
    mkn Burger King xde pn snap ..

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.