Aku boleh migrain kalau terdedah dengan cahaya terang yang melampau. Kiranya silau lah. Sebelum ni pernah aku tba2 pening dan migrain waktu bawak moto. Mula2 aku ingat pening biasa je, sampai lah awal tahun 2006, lepas aku check mata kat kedai spek. Saja2 lah cek kan dah dia kata percuma.

Then, barulah tahu aku punya mata sangat sensitif dgn cahaya yg terang. Org tu advised aku untuk buat spek silau.

Aku tau dia mmg saja nak suh aku kuarkan duit and spend kat kedai dia. Aku refused.

Bila dah nak masuk UKM, aku rasa silau aku dah tak tertahan lagi. Asal bwk moto malam2 je, sure pening. Tu belum lagi bawak keta time balik kampong lalu jalan2 gelap tu. Peergh! Sangat lah silau.

Atas keprihatinan ibu, maka aku buat jugak lah spek. Sib baik time tu ada promosi and ada plak student price, sebat je lah! RM200 dihabiskan utk wat spek silau. Kalau tengok cam takde ape pun spek tu, but bila kita sendri yg pakai, ada lah bezanya. Dan Alhamdulillah, kesilauan aku dpt la dikawal bila pakai spek tu malam2.

Tapi aku ni jenis yang tak berapa suka sangat pakai spek (pulak!). Mengada-ngada! So, bila nak drive saja aku akan pakai! Tu pun waktu malam la. Jarang jugak la aku pakai sebenarnya sebab spek tu slalu tetinggal dalam almari. Bila dah start pjalanan, baru la teringat! Huhu.

Lagipun, aku rasa aku cam tak sesuai je pakai spek ni. Sebab kawan2 aku pernah cakap;

"Kau nampak macam IT NERD lah kalau pakai spek tu!"

Cis. Terbantut niat aku nak pakai spek lpas2 ni. Huhu.

NUke

12 Comments:

  1. farhana said...
    Lelaki yg pkai speck nmpk hensem
    haha
    NUke_Rude said...
    ok.. lpas ni aku pakai balik. hahaha
    zixol said...
    oh aku juge rabun silau..tp aku xpenah nk hiraukan pon..maleh nk buat spek
    Ren said...
    Kita menghadapi masalah y sama la bro..aku pakai spek untuk tengok wayang jer hahaha
    AkU said...
    kesilauan tuu mutu keunggulan (tetibe)..hahah..aku pun patut pakai..but..ble aku pakai je.ghase something kt pangkal hidung aku..annoying giler..so xpakai la.mukatamad..
    lalala..
    NUke_Rude said...
    azizol:
    kalo x kritikal, xpe la..

    janggel:
    haha. aku utk drive je.. pastu simpan dalam kete. haha..

    aku:
    lbh kurg aku la.. huhu
    charco said...
    Pakai je spek tu, utk kebaikan diri jgak kn. Lantaklah org laen nk kata ape,yg penting bnde tu menyenangkn kita.. :D

    Mode: penat + rasa ingin tidur
    iyllienaz said...
    haha..wat la apa cara sekali pon, muke ko xkan nampak nerd..
    Pria Pena said...
    haha... gunalah tapi bila perlu jerr (tapi hari2 perlu kan?) apa2 pun, hati2 time riding motobike or driving wokey?
    NUke_Rude said...
    charco:
    baik!! huhu dah kena marah!

    iyllie:
    oh! heheh.

    Ashraf:
    baik bro! thanks.
    Unknown said...
    pakai la contact lens :)
    NUke_Rude said...
    epal:
    x biasa la pakai lenses. lagipun silau je. erm, bukan lens mahal ke?

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.