"I want nobody nobody but you"
"I want nobody nobody but you"
.
.
.
Life must goes on. Even though aku masih terkejut dengan pemergian ex-roomy aku tu, but there's nothing I can do; except berdoa agar rohnya sentiasa dirahmati-Nya. :)

Dan lagu itu takde kaitan dengan apa2, cuma random song saja. Kebetulan lagu tu berkumandang tatkala aku baru mahu memulakan penaipan entry ni. Anyway, aku baru sdar yang lately aku asyik terasa 'kosong'. Takdelah kosong yang kosong. Cuma bila aku tolong adik aku dlm mencari material untuk projek Pendidikan Seni Visualnya, aku tiba2 rasa rindu pada kertas lukisan.

Not only kertas lukisan yang bersaiz A3 tu. Aku juga mula merindui kertas A4 warna putih yang selalu aku gunakan untuk sketch makhluk2 pelik, anggota badan manusia, dan juga melakarkan ekspresi emosi raut wajah seorang HERO.


Mr. Hero - Diri aku yang sedih. 2006.

Usually apa yang aku lukis ialah gamba2 binatang, rumah2 orang yang ada bumbung, satu pintu, dan 2 tingkap lapis2 tu. Biasalah, tingkap murah. Sama macam tingkap kat bilik aku. Lepas tu, kalau aku rajin, aku akan warnakan lukisan rumah tu dengan pen atau marker. Yang bumbung aku kalerkan warna merah, dinding pulak aku biarkan warna putih.

Lepas je aku siap2 kalerkan drawing tu, aku akan konyokkan kertas tu dan buang. Amik pulak kertas baru. Lukis gambar badan seorang lelaki. Taff je aku lukis tubuh seorang lelaki itu. Dada yang bidang, biceps yg pejal dan mantap, tapi ended up sampai leher saja... sebab aku tak reti lukis potret or muka. Even katun yang simple pun susah bagi aku nak lukis.

Imaginasi liar tu ada saja. Kenyok balik kertas.

Lukis gambar pompuan pulak.. Buah dada sure besar! Tengah syok2 melukis, lalu pulak member aku yang alim2 ulama' itu kat sebelah... Konyok balik kertas tu. Amik kertas baru.

Lukis kapal terbang. Jadila yang macam pernah aku tunjuk kat korang dlu. Semuanya tak habis lukis. Heh! Mungkin ramai yang fikir aku pervert dan pandai melukis. Tapi sebenarnya aku ni baik. Pervert tu kadang2 saja. Pandai melukis tu, biasa2 saja sebab kalau aku pandai melukis, sure aku dah jadi pelajar terbaik peringkat Negara waktu SPM dlu.

Yeah. Aku rindu suasana duduk ramai2 dalam bulatan dan mengkritik lukisan diri sendiri dan kawan2 sewaktu aku Form 5 dlu. Aku rindu cikgu Julianaasnizah Omar yang ajar aku subjek Seni utk skor cemerlang dalam SPM.

Aku rindu kemahiran melukis gambar bontot yang seksi... yang selalu aku lukis atas pasir kat Ulu Yam.

p/s: J kirim salam kat aku. Jadi aku saja yang menjawab salam. Yang lain jgn sebuk nak menggatal dengan J aku yang tersayang.

NUke

10 Comments:

  1. ejan said...
    aq trngt ko lukiskn aq kartun.. haha.. raseny aq ad simpan lg.. hehe
    Unknown said...
    huhuhu
    tgn seni ler ko...


    p/s:aku tgn kayu nk lukis rumah pun tak jadi...hahahaa
    Faizal Sulaiman said...
    perghh comel!.bagi aku 1 leh?haha

    aku cuma tau lukis org lidi je.huhu..sedey2.

    p/s--)aku tak suka subjek PSeni.huhu
    NUke_Rude said...
    ijan:
    ade eh? ha. ko simpan la. buat2 knangan. haha

    tengku:
    ko pun sama. seni menulis blog. eh bro, aku ad prob nk loading page komen kat blog ko la.. so, aku susah nk komen... huhu

    faizalsulaiman:
    haha.. ko nak yg mana? yg original tu masterpiece.. mana bole bagi. hahaha!
    iyllienaz said...
    nanti ko lukis utk aku satu ek..
    ACT said...
    rindu pada sesuatu yang telah lama pergi...
    Pria Pena said...
    blaja la melukis dgn pakcik din beramboi. harharhar!
    Anonymous said...
    aku nk komen "i want nobody but you"..aku suka lagu tu..sampai wat ringtone fon aku...anyway, lawa pic..dedicated pic utk aku satu...haha
    farhana said...
    xsuka melukis..tp suka mewarna :)
    nasib masa skola mngh dulu xkena amik PS..
    yeahhh :)
    AkU said...
    seni itu halus..maka halus itu seni..orang seni = orang halus..erk~~
    hmmmm~~

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.