Pagi tadi aku bangun awal. Bangun je, ngeliat skit, mandi dan solat; then bersiap2 nak ke office. Pagi tadi supposed aku kna ada kat ofis jam 8 pg sbb Manager aku akan fetch aku untuk ke Bangi, ada meeting dgn Organising Committee utk event bulan July ni.

Sampai kat tempat meeting, tak sampai 10 minit aku prepare note book & evrythg, ada fire drill pulak. Siot je. Dah la pagi tu panasnye semacam punya terik. Tak pasal2 nak kena berkumpul utk fire drill plak. Bak kata Manager aku.. "Takpe la.. at least badan kita boleh generate Vitamin D".

Aku stuju.. tapi Boss, takkan la time nk meeting kna fire drill.. Adoyai... Pasrah saja.

Bila aku jumpa saja Director General organisation tu, dia da dapat mengagak yang aku ni Nuke. Sebelum2 ni dia pernah nampak email aku saja, but then tak pernah jumpa. Dia cakap kat aku;

"Based on your name, saya ingatkan awak ni jenis yg berbadan besar.."

Senyum.

Tak kesah juga sebab ini bukan kali pertama aku dikatakan tidak mempunyai ciri2 pelengkap yang sepadan. Sebelum ni, waktu event, ada beberapa client aku terkejut bila first time jumpa aku on-site. Sebab diorang kata dalam telefon suara aku sangat matured. But in fact, aku ni kecik je orgnye. Janggut pun halus2 saja. Tak banyak menunjukkan kematangan dari segi luaran.

Heh. Awet muda!

Bila habis meeting, aku cakap la pasal hal ni kat Manager aku, dia bantai gelak kat aku. And some more agreed dgn mereka2 yg kata suara aku tak padan dgn badan. Cis! Hahaha. Nak wat camne...? Apape pun, pngalaman join fire drill swaktu menghadiri mesyuarat memanglah satu pengalaman yang sukar dicari.



p/s: Suara aku kasar sangat ke weh?

NUke

13 Comments:

  1. Shafinaz Arshad said...
    ak suke msa ko jd mc tuk final show ko-k first yer dlu..
    suare lelaki! ;))
    iyllienaz said...
    haha..teringat vlog lady gaga tu..
    charco said...
    hahaha... don't judge a person by his/her voice? oik! applicable ke statement tu?

    hehehe...

    mode: pening kepala + mahu tidur
    Ren said...
    sore ko yg mcm dlm vlog bad romance tu kan???? besa besa hehehe
    Faizal Sulaiman said...
    hahaha..setuju ngan iyllie.ak pon teringat vlog lady gaga tu.hehe
    NUke_Rude said...
    peanut:
    oh. hahah. igt plak ko waktu tu ya..? tu pun last minutes MC.

    iyllie:
    haha.. malu plak aku.

    charco:
    btul tu! rasanya applicable kot.
    NUke_Rude said...
    janggel:
    heh. knapa semua refer kat vlog tu. huhuhu.

    faizalsulaiman:
    time tu kan sakit tekak.. sbb tu suara kasa..
    AkU said...
    aku xprnh dengar suara kau..so no comment..hahah..
    Mel said...
    Hehehe.. Is tat u in your drawing? Kinda obvious when u drew ur eyebrow like that. :P necesarry ke?? Lol!
    NUke_Rude said...
    aku:
    x payah dgr pun xpe.. hehehe
    NUke_Rude said...
    lizquek:
    hahahha.. i drew this wen i was in my 1st year. that was 4 yers back.. woohoo!

    how u knw aa?
    Unknown said...
    hahaha aah suara ko makin kasar.pehal ?
    NUke_Rude said...
    ye ke?

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.