Salam.

Maka, hari Ahad pun sudah hampir tida ke penghujungnya (sekali lagi). Ternyata, bila sudah berkerjaya, aku hanya me-looking forward terhadap hari Sabtu dan Ahad. Bukan! Bukan sebab aku boleh bangun lewat, cuma ketika hari-hari itu lah aku boleh tersenyum lebar sambil melakukan blogwalking dan membaca nukilan teman2 yg lain. Sesungguhnya aku merupakan seorang silent readers kepada blog2 kalian. hahaha.

Anyway, yeah, salah satu sbb knapa aku suka weekend ialah 'kebenaran' utk bangun lewat pd waktu pagi. Tipikal reason. Usually, hari2 Sabtu (kalau tak kerja la), aku akan delaykan breakfast aku. Sebab sebolehnya aku akan cuba untuk bangun sedikit lewat. Dah terjaga dah, cuma malas untuk bangun dari tempat tidur. So, around 11 pagi baru la aku btul2 bangun dan mandi. Then, kalau ade xtvt, aku akan bsiap2 la. Kalau x, aku duk dlm blik sambil dgr lagu & main tenet. Malam pulak, aku akan spend ms ngan member2; lepak2 minum neslo. Slalunya aku ajak Izham lepak; tu pun kalau dia free la.

Ahad bagi aku adlah hari membasuh baju. Aku ni jenis yg kumpul baju2 kotor spanjang mgu. Then, hari Ahad baru lah basuh. Pagi Ahad pun bangun lambat skit. Dah nak tghari baru aku start baso baju. Senang je baso baju hr Ahad ni, bangun je tdo, masukkan smua2 baju dlm laundry basket, bwk gi blik air n baso gna washing machine. Kadang2 aku suka teknologi. Sebab menjadikan hdup senang. Then, last round time baso baju tu, aku masukkan skali shorts n singlet yg aku pakai utk tdo mlm sblum tu. haha.

Kenapa aku basuh baju hari Ahad? Sebab selalunya, hari Ahad memang panas!

Setel hal baju, baru lah tehegeh2 nk cr mknn. UNLESS kalau tghr tu aku da ad plan lepak2 ngan member. Usually ex-schoolmates aku jgak la. Bdak2 skolah Melawati. Kalau takde plan, cam biasa, aku duk dlm blik dgr2 lagu n on9. Hm. Dah jd cam rutin lak.

But then, hari Ahad aku akan jadi kurang biasa bila akak2 aku dtg bawak anak2 dorg. Cam biasa, bilik aku jd port lepak. Maybe sebab agak luas kot. Tilam pun kat lantai je, so, senang anak2 buah aku ni melanyak. Aku layan saja. Asalkan dorg tak ketuk drumstick aku kat almari kaca aku tu sudah la. Or, slagi dorg tak tutup suis komputer aku ni time aku update blog, tu pun da kira bagus la.

Dah puas dorg sepah2 kan bilik. Aku kemas la balik. Koman2 pun ada la xtvt. Bukan leh caya, kalau dah duk sorang2, mula la tangan gatal2 nk membuat benda bukan2. (Aku tak kata yg aku tgk blue). Petang pulak, kalau aku rajin, aku baso moto.

Ahad malam je aku dah rasa tak best. Sebab esoknya kerja. Jadi, apa gunanya membenci hari Isnin sedangkan sudah terang lagi bersuluh bhwa ianya hari untuk bekerja? Jadi, marilah kita tidak suka pada hari Ahad, sebab esoknya adalah Isnin.

Hm, mungkin ianya tak valid pada negeri Kedah, Kelantan dan Terengganu. Sebab kat sana, hari Ahad dah keja.

Ahad - Hari yang penuh dengan teka-teki. Siapa lagi la yg nk buat kenduri kahwin hari Ahad ni?

NUke

4 Comments:

  1. Ren said...
    hmmm aku pon kekadang hari sabtu dan ahad akan cuba cari aktiviti luar supaya aku tak terjerewak kat rumah. Cuma kalau betol2 dah mati idea baru la duduk rumah, tido, tgok tv atau ....entah itu jer kot . Tapi seboleh2nya aku akan cuba kuarkan diri jugak ...hehehe
    Faizal Sulaiman said...
    betol la bro.
    benci hari ahad sbb esk dah keje.haha
    charco said...
    ahad adalah masa utk menjadi rajin...rajin basuh baju..lipat baju..kemas blk..sbb ape? sbb hari laen2 tu jgn harap la kita nk kemas2...btul tak? (Adakah aku tgh berckp ngn diri sndri?)
    NUke_Rude said...
    hehe.
    yeah. hari ahad mmg 'free' dan sesuai utk lepak, baso baju n kemas2.. haih!

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.