Salam.

Memang dah lama tak update blog ni! Rindu blog. Rindu jugak kat pembaca. Huhu. anyway, kali ni aku nak bincangkan pasal ketinggian. Yeah, aku tahu dan aku mengaku yg aku ni pendek. Tinggi pun tak (pernah) cecah 1.7 meter. Hak hak hak! Dan pada aku, ia nya dah ckup bagus, sebab kalo kat sekolah, tak perlu lah kena lap tingkap kat bhgn atas.. or else, kna padam papan hitam. Dan yang palin penting, org2 pendek ni takkan menjadi target utk diminta tolong utk amik barang atas almari.

Tapi tu semua persepsi tipu. Kat skolah dlu, aku yg pendek ni jugak kena padam papan hitam.

Normal utk lihat or tgk lelaki tinggi, and in some cases, ada yg menganggap ketinggian tu satu extra credits utk lelaki. Kiranya menambahkan lagi 'points' utk wanita (dan lelaki) jatuh cinta. Lumrah. Setiap lelaki sedikit sebanyak pasti ada rasa untuk memiliki ketinggian yg maksimum. Nyatanya, pada aku, dah tak mampu meninggi la kot. Gigi bongsu pun dah mula menonjolkan dirinya. Huhuhu.

Pelukis gambar ini adalah seorang perempuan. Dan beliau ni tinggi. Aku salute dia!

Camne lak dgn perempuan yg tinggi? Well, aku takdelah mendiskriminasi, walaupun aku jeles ngan perempuan yg tinggi nih. Hahaha, Jujur aku katakan yang aku memang jeles tgk perempuan tinggi daripada aku... Oh! ini tak termasuk kes wanita tinggi disebabkan high heels okay! Bukan apa, tipula kalau aku cakap takde rasa segan bila berjalan dgn perempuan yg lbh tinggi daripada lelaki.. tapi it all depends on how we look at the situation. Tak salah nk berkawan or bercinta dgn perempuan yg lebih tinggi drpd kita (lelaki), dan adakalanya, aku lihat kebanyakan psgn mcm ni agak sweet n romantic.

Romantik kah?

Entahlah. Ade juga aku dgr kata org2 tua; kalau beristerikan wanita yg lebih tinggi drpada kita (lelaki), hidupnya bahagia dan murah rezki.

Karutkah? Betulkah? Aku tak mahu menafi, jauh sekali mempercayainya... kerana itu urusan-Nya.

NUke

8 Comments:

  1. Unknown said...
    ades...tall girl
    nape wanita yg berketinggian agak di minati oleh kaum2 adam....

    huhuhu...aku gak yg renek2 jerk
    Unknown said...
    ye ke macamtu? haha tak tahu pulak.

    yg penting hati kot.
    Ren said...
    Org kata kalo pmpuan lg tgi dr laki dia, murah rezeki. Betolkah?
    Mel said...
    lmao! fuh! salute lagi...

    *tabik*

    hehehe... eh, who said u can use my picture? show me black n white.. :P
    Hans said...
    hehe ..
    farish izaryl @izreez said...
    xpe murah rezeki t hehee
    tHEoNeANDoNLy said...
    ish! YER KER? tahyul la..hehe Tinggi ke pendek ker itu semua luaran.. yg penting dalaman.. HATI dier..
    iyllienaz said...
    kesiannyaa..pendek2 pon kene padam papan hitam..

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.