Salam.

Suatu ketika dulu, ada seorang sahabat. Dia akan sentiasa bertanyakan khabar. Baikkah diri aku ni? Bagaimana keadaan keluarga di rumah. Dan dia juga sering mengambil berat akan makan minum ku. Walaupun jauh dari mata, setiap persoalannya itu memberi makna kepada diri.. diri yang sepi dan keseorangan.

Tapi sayang, setiap persoalan dan sifat kasih & sygnya itu tak selalunya disambut baik oleh aku. Aku ego, berlagak dan slalu mengetepikan dia. Segala perilaku aku terhdp dia ibarat langit dengan bumi. Baik layanan yang diberikan olehnya.. tapi akhirnya dibalas dengan kata2 kesat oleh aku. Biasalah. Alasan lapuk; "darah muda". Amarah aku sering tak terkawal. Pantang ditegur, pantang bergurau lebih2an.

Dah hampir 3 thn mengenali budi pekerti itu.. tapi apa yg selalu aku balas kepadanya ialah tipu helah, yang cuma meningkatkan rasa sangsi terhadap aku. Biarlah. Padan muka dgn aku. Aku tau semuanya berpunca drpda aku. Dan tiada satu pun salah kamu. Dan kini, bila kau sudah pergi... satu persatu sapaan dan geselan kulit tgn yang bersalaman itu aku rindui. Kau kembali pergi menjauhi aku.

Maafkan aku yang naif dan tak mampu menampakkan perbezaan antara kawan dan lawan. Dan aku mahu kau tahu satu; kamu bukanlah sahabat aku. Malah lebih daripada itu. Best friend yang tak mungkin aku dapat galang gantinya.

Dan ketika ini, mungkin kau tak membacanya, dan itu tak mengapa bagiku. Siapalah aku untuk mendapatkan perhatian daripada kamu lagi. Sesal aku kini tak berguna kan? Baru kini merindui gelak tawa, raut wajah, dan teguran yg sebenarnya menjauhkan aku dari lubang bahana.

Terima kasih kawan. Jumpa lagi lain kali.

p/s: commenting is now open for all.


NUke

6 Comments:

  1. renjizakura said...
    pengalaman banyak mengajar untuk jadi lebih baik di masa depan
    NUke_Rude said...
    betul. aku hrp ia takkan berulang.
    iyllienaz said...
    now ni dye dah pegi jauh ke??
    Indera said...
    biasala nuke.time ada kita tak peduli. time takde, dicari-cari.

    hidup tu dah memang begitu...
    Tunjuk Bintang said...
    "Sedetik bersama x pasti untuk selamanya"
    NUke_Rude said...
    yeah. bila org tu dah pergi, baru lah terhegeh2 nak cari..

Post a Comment



Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.