salam.

Emosi semakin stabil hari ini.

Pagi. BAngun pagi. but tak pergi class High Energy Physics. Kawan2 kata ada assignment baru. Nanti lah aku buat.

12.05 pm. Mesej Nora, tanya dia kat mana. Dia kat kafe UO, sekali dgn Nahar & Faeezah. Makan tengahari. Join diorg jap, before pergi Petronas, nak isi minyak motor aku (mnggunakan botol ya)
dengan Nora. (naik keta nora la)

Then. isi minyak dalam moto. Cuba start enjin skali lagi. Tak dapat start juga. Bengang. Nora memerhatikan aku dengan suram2 cuak! Aku tau dia cuak kalau aku melenting tiba2. Dia ada kelas, aku lepak bilik jap. Borak2 ngan Along thru YM, and laugh-laugh for a while. Hampir terlupa akan perihal motorsikal itu.

Motor itu diberikan oleh Abg Iparku - Mr. Z, bagi memudahkan aku ulang-alik ke UKM time kolej aku renovate dulu. Before that, motor tu duk berhabuk je kat rumah.

Petang, YM Ijan, minta pendapat dia. Dia kata maybe spark plug yang rosak or covered by oil. Okay. aku mengaku yang aku ni buta skit hal2 moto. Yang aku arif ialah bila nak isi minyak, isi angin, timing utk tukar spoket n rantai, and bila masanya nak tukar minyak hitam. Huhu..

Then, Ijan ngan aku gi check spark plug kat motor tu. Memang sah. Spark plug problem. Kebetulan Saleh baru balik dari lab, dia jenguk2, and aku minta tlg dia bawa kan aku ke bengkel kat Seksyen 15, bli spark plug. Aku beli 2. Stand-by utk masa2 mendatang. tak mahal RM10 je untuk 2 spark plugs.

Balik semula ke kolej after kluarkan duit kat Pusanika. Then, Ijan tolong pasangkan smula spark plug and motor kembali bernyawa. Sayang moto!

Along ada bertanya: "Ko maki ke motor tu?"

Jujur aku katakan, mula2 aku dapat motor tu, macam2 hal jadi, and aku kerap maki. Tapi after dekat 3 tahun aku pakai motor tu, and pelaburan ratusan ringgit dilakukan ke atasnya... aku rasa tak sanggup nak maki motor tu. Kenapa?

Sebab motor tu la yang memberikan aku 'kaki' kat UKM ni. Thank you Mr. Z, for the bike.

Emosi makin stabil.

Meanwhile, Nora marah aku sebab tipu dia. Haha, tapi aku pelik, kenapa hari ni dia tak pukul aku ar?


Credits to :-
  • Epong
  • Saiful Izan
  • Saleh
  • Nora
  • Along
  • Suhaimi Jawa (for the tools)
And of course, my J; for making me feel better...



NUke

7 Comments:

  1. ejan said...
    hehehe.. btol ckp ko 2.. ble kte da abis byk duit kt sesuatu.. baru kte syg n jge elok2.. hehehe.. thnx ijan coz wat emosi amir stabil.. hahaha
    razy san™® said...
    poyo je ejan..
    ni kura2 ko dh nazak...x syg ke..
    haha
    NUke_Rude said...
    to ijan:
    yer.. thank u thank u. nanti aku blanje neslo!

    to razy:
    ko tlg aa jaga kura2 tu.. haha
    Costa Rica said...
    bro...dok UO kan...member ader ramai gak dok situ...dak dak geo ngn engineering..cikgu2 pon ade gak..
    rizal kamaruzaman said...
    hi amir...
    rizal kamaruzaman said...
    uh! xder shoutout box. ssh nyer nk drop memo.. haiyak! buat yer satu..
    aah ak dko UO..
    xkn la xprsan~ salu selisih~
    rizal kamaruzaman said...
    nk jugak komen cni.. hahaa..
    xde ym ker?

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.