Salam,

Semalam (Selasa), waktu kelas Fizik Tenaga Tinggi, Prof Shahidan ada sebut pasal ekonomi semasa dan lampau... bagaimana kejatuhan ekonomi sekarang dan sedekad yang lalu, serta kemuncak ekonomi yang pernah dikecapi.

Katanya, skang ni, ekonomi dunia mcm tgh down, and last 2 days, aku ada terbaca paper (BHarian kalo x silap), yang mana ada 1 artikel yg tajuknya gempak gak la.."32 000 bakal kehilangan kerja"
gila ah!

Then, tiba2 aku terpikir pasal diri aku ni, mcm mana la agaknya peluang aku untuk dpt keja lpas abis blaja kat UKM ni? Or, better aku sambung Master dulu?

Aku sekarang ialah seorg student tahun 3 Sains Nuklear di UKM, dan seorg student yang tak habis2 dgn blognya, berfantasi, bermain futsal ngan kawan2, lepak2 sambil tenung siling, dan makan...time keja dulu2...

Aku yang akan datang pulak?
Ntah, blum ada concrete answer lagi. But apa yang aku impikan is to be in transportation industry or field. Sebab apa? aku minat sgt ngan transportation. Aku pernah bercita2 utk buat 1 carriage dlm flight utk carry nuclear-thingy. Of course the one equip wth safety properties...
aku realise yg aku ska kja dgn shipping and plane thingy... hmm, maybe sbb aku nak berada jauh... sangat jauh drpd org yang aku pernah kenal (kot) but itu tak bermakna aku meninggalkan family dan kwn2 aku mcm tu saja kan...?

aku perlu berada dlm industri trnsportation bila tiba masanya nanti...



NUke

5 Comments:

  1. Unknown said...
    ayat ini sangat menarik dan mambuatkan saya terfikir...

    ....dan seorg student yang tak habis2 dgn blognya, berfantasi,...

    memang muka ko nampak macam orang yang suka ber"FANTASI"..

    sorry.. just dropping by..
    no offend.
    sya_zachery said...
    huu... ayat penuh dengan impian.. moga impian anda menjadi kenyataan..

    p/s: kalau nak pilot untuk bawa barang2 u tuh..i leh tolong.. i suh my pilot bawakan..ngee..
    Cikgu Shuhaimi said...
    terima kasih my anak homeroom. bangga anak homeroom masuk ukm
    Anonymous said...
    huuu bukan kah ko nk jdk arkitek?
    Anonymous said...
    amerr good luck exam!!!:))

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.