If I am not mistaken, Kak El of Yoyooh.com Blog Squad, pernah menyarankan (dalam kritikan) pada aku untuk memiliki satu header blog yang sedikit personalized. 


Kalau korang perasan, gambar gitar kat atas-kiri sebelum nilebih kepada intro-header or tagline pada NUke Rude Blog ni. Dan sesungguhnya aku memang tak menafikan yang aku memang tak ada header blog yang 'personalized' sebelum ini.

One of the reasons is:-
I am so worried to play and mess up with HTML coding. I have learnt my lessons previously.

Aku tak belajar html coding ni. Layout yang terhasil ni pun adalah ubahsuai aku secara cuba-cuba daripada template yang sedia ada. Adjust sana sikit, sini sikit, bagi nampak 'personaliti' NUke Rude ni.

Tadi, setelah hampir 1 jam berhempas pulas meng-adjust html codes, aku (akhirnya) berjaya mem-'personalized' kan header blog ni. Tu pun setelah hampir 3 tahun berblogging secara serius. Heh! Aku rasa kagum dan kaget pada diri sendiri. Haha.

To Kak Elnorize, if you happened to read this, I hope that your 'wish' to see this blog ada header sendiri sudah tercapai! Haha.




NUke

11 Comments:

  1. MaTNaggeR said...
    Nice header! Simple but simple is good
    Unknown said...
    i loikeee.

    sangat retro.
    dsn tegas.
    Ren said...
    hi bro..header yang kemas dan menarik . Ok la tu! gud job.
    Faizal Sulaiman said...
    ok la ni bro! aku pun tak pandai html coding ni.sebab tu tak berani nak tuka layout.hehehe
    NUke_Rude said...
    matnagger:
    terima kasih :) ya. saya suka simple.

    ungu:
    ok, part retro tu mungkin aku boleh nampak. but, tegas tu.. adakah daripada expression muka? ahaha...

    janggel:
    yeah! thanks bro!

    faizalsulaiman:
    kadang2 kta kna berani mencuba dan mngambil risiko. cewah!
    eqbalzack said...
    perghh...menarik!
    Pak Karim said...
    Ngam... Cun. !
    Unknown said...
    mcm nak rayer pulak
    NUke_Rude said...
    eqbalzack:
    thanks bro! :)

    pak karim:
    yo! pak karim. thank u.

    tengku:
    hahah. tu lah. barulah sentiasa rasa meriah!
    Joey said...
    ok. you know i would be different.

    firstly, it is good to have a header. how to do a nice header eh??

    secondly, i feel your pic wearing songkok cam tak tepat.Your writing is driven from your heart, as i can read here. Seeing you in songkok, kinda makes me think you're poyo, and is contradict with your writing.

    I might not like it, perhaps you could put artistic picture of you.

    p/s but since everyone like it, i guess i have to deal with seeing you with songkok everytime i come here:P
    charco said...
    a bit different but nice!

    p/s: different people, different taste.. take it or leave it..

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.