Aku pun tak pasti sama ada individu-individu Hindraf tu ada blog atau tak. Tapi entry kali ni tiada kaitan dengan mereka. Kali ni, semuanya pasal 'Blogger In Draft'. Bunyik dah dekat-dekat kan? Cuba sabut lelaju...

At first, aku tak tahu kewujudan 'Blogger In Draft' ni, as aku prefer guna 'Blogger' as in www.blogger.com ; sehinggalah diperkenalkan oleh Lissa kepada aku pada penghujung 2009. Tapi, time tu aku masih kekok menggunakan Blogger In Draft ni, sebab tak biasa sangat dengan functionnya.




Blogger In Draft ni lebih kepada 'eksperimen' Google terhadap new function yang akan diaplikasikan pada standard Blogger. For example, the function of Stats, terlebih dulu dieksperimen menerusi Blogger In Draft, sebelum diapply pada standard Blogger.

So, siapa-siapa yang nak tahu akan features terbaru utk platform Blogger ni, memang sesuai sangatlah menggunakan Blogger In Draft, utk mendapatkan early exposure kpd new features / functions.

Lagipun, utk menghasilkan entry pun, lebih flexible, berbanding standard Blogger. So, macam 1 step advanced la! Eventhough namanya 'In Draft'.

Instead of using www.blogger.com; apa kata beralih kepada draft.blogger.com.

Cakap lelebih pun bukannya korang faham, cuba la sendiri baru leh faham! Ye tak?


NUke

5 Comments:

  1. farhana said...
    Okeh..da try guna sekarang..
    Thanks for the info..
    Baru tau hehe
    Muhamad Zaki Zafir said...
    aku dh try tgk dh..mmg advance..tp kne try experiment lg la dgn b-i-d tu.klu ok aku terus tukar. :)
    Anonymous said...
    hahaha
    hindraf sgt2..
    aku dah guna!
    NUke_Rude said...
    farhana:
    u're welcome :)

    zaki:
    biasa lah. mula2 mmg agak confusing dan blur2. lama2, ok kot.

    lelaki ini:
    hahaha. tu la. lpas aku pakai In Draft ni, rasa janggal lak nak guna yg versi standard tu.
    Faizal Sulaiman said...
    ok nanti aku try.mcm best jek.

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.