Menjadi pantang juga bagi aku bila melihat ada dikalangan teman-teman yang tidak menghormati seruan azan. Bukan apa, bila ditegur nanti, ada yang akan cakap2 belakang. Kata aku anak ustaz lah, itu lah, ini lah. Dan yang nyata, sure akan ade ayat "Ala, macam lah kau tu baik sangat..."



Ya. Memang lah aku ni tak begitu baik. Jauh kalau nak dibandingkan dengan pak-pak imam di surau dan masjid. Solat pun kadang2 ter-miss juga. Tapi, sekurang2nya rasa hormat aku pada agama itu masih ada. Bila terdengar akan azan berkumandang, apa salahnya kita 'pause' atau 'stop' kan dulu hiburan dan gelak tawa.

Ya. Aku pun naif juga akan soal2 agama. Ini juga peringatan untuk diri sendiri.

Terima kasih.

NUke

4 Comments:

  1. AkuAyie said...
    sbb tu xde satu manusia pun yg sempurna. yg baik pun x terlalu baik, dan yg jahat, tak jahat sepenuhnya.
    Siapa yg bercakap sewaktu azan, Allah akan ikatkan lidahnya daripada mengucapkan kalimah shahadah.
    Aku tahu perkara tu, tapi kekadang aku leka, x teringat. sbb tu, manusia kena saling ingat mengingati.

    Ada seorang member aku pernah berkata, "apabila mendengar nasihat, jangan dipedulikan kekurangan akhlak seseorang itu, tetapi ambillah kebaikan daripada 'nasihat' yang diberikannya itu"

    aku pun manusia biasa macam kau juga :)
    Muhamad Zaki Zafir said...
    mmg,pyh nak diam..mase khutbah pn ade yg x blh nk diam..
    Faizal Sulaiman said...
    kalau bukan kita yg islam hormat, siapa lagi, kan..
    rAy jR...@...Aliff said...
    ish3...peringatan...!..sila hormati apa yg wajib dan ptt dhormati...;p

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.