Frankly speaking, aku punya semangat untuk update blog ade sedikit kurang setelah External Hard-Disk aku yang berkapasiti 1.5 TB itu tiba-tiba gagal berfungsi dengan baik. Menurut beberapa orang kwan yang mahir dalam bidang pengkomputeran, masalah itu mungkin disebabkan oleh connection cable yang rosak.

Bila aku baca2 balik eview pasal external tu kat internet, mmg ramai pngguna mnghadapi masalah yang sama. Dan ramai jugak berstuju dengan masalah kabel tu.

Aku betul2 berharap cuma kabel saja yang bermasalah. Bukan benda lain. Sebab nak pergi hanta2 repair ni pun, bukannya ada duit sangat. Ye lah. nak kena menyimpan lagi. Nak beli Myvi SE.

Aku terkilan sangat sebab dalam external tu ada salinan TESIS time aku undergrads dulu. In addition, gambar2 aku, family, gambar2 raya dan gambar2 kat universiti dulu semuanya ada dalam external tu. And almost 99% of them aku tak print or burn dalam CD. What a mistake!

Disebabkan tu, aku macam malas nak update blog sgt. Sebab takde material, especially gambar. Tengok entry ni. Macam dull je kan? Dan tiada lagi koleksi2 Vlog yang siap di-edit untuk dipublishkan dalam blog ni.. untuk sementara waktu ni lah.

Haih. External Hard Disk, cepatlah sembuh! Aku memerlukan kamu!

NUke

5 Comments:

  1. a.t.O.k. said...
    semoga beliau cepat sembuh.
    Sky0ne said...
    perghhh terabyte tu...moga dia cepat sembuh...hehe
    Faizal Sulaiman said...
    aku doakan hard disc ko elok2 je ek.hihi..banyak tu menda2 yg ko simpan..
    NUke_Rude said...
    atok:
    terima kasih atok. selamat hari raya aidiladha.

    skyone:
    ye bro. tu yang aku macam........... tergamam.

    faizalsulaiman:
    tau takpe... huhuhu..
    Mel said...
    western digital brand??

    not surprise..

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.