Salam kepada semua pembaca.

Aku perasan 2 3 menjak ni blog ni dikunjungi dari satu tempat yang sama, mungkin individu itu menantikan entry yang baru. haha! perasan lebih! Okay la, sebenarnya tengah hari tadi mmg nak update, tapi asyik delay2 je, takpe lah, time maghrib ni pun sempat gak kot.. huhuhu.

Actually, tak plan pun nak jadikan entry kali ni as slot pantang larang, tapi memandangkan apa yg nak dikongsi lebih kurg sama pendekatannye dgn slot pantang larang, kira cincai lah.




Korang dah janji dengan kawan untuk meet up kat satu tempat. Masa yg dijanjikan ialah 2 petang. But then, korang datang kat tempat meet up tu kul 2.30 ptg. Agaknya apa perasaan kawan korang tu? Mungkin di bawah ni ada beberapa pilihan jawapan:-

A) Tak kesah, sebab kwn korg dtg kul 3.30 ptg!
B) Biasa2 saja; sebab dia sampai pun nganm2 time korg sampai...
C) Buat muka ketat sebab dia dah ada kat tempat meet up tu since 1.30 petang!!!


Pilihan aku... C! Sebab selalunya aku akan macam tu! Tak elok weh kasi org tertunggu2. Lain lah kalau korang ada hal penting, tu belakang kira! Bab2 masa ni aku tak leh nk tolak ansur sangat. Serius aku kata, aku agak tak gemar kalau org tak tepati masa TANPA ALASAN KUKUH! Kot ye pun kalau tak dapat nk meet up on time, 5 minit lambat pun kira cincai la.. tak pun kalau dah memang rasa tak boleh nak on time langsung, bagi tau la awal2.. Jangan la bila da bjumpa, create macam2 alasan karut!

Pantang betul orang cam ni.



p/s: nasib la kalau ada yang terasa!


NUke

9 Comments:

  1. Unknown said...
    aku pulih b...
    ejan said...
    kalo aku lewat.. aku xkisah.. tp kalo org lwt.. memg aku xske.. hahaha
    Afzan Rahman said...
    terjah cni....hehehe
    RAWNA said...
    ha,serius benci gila orang lambat.dah la bila kita sms kat mana tak reti2 nak balas.dah tau salah la tu lambat.

    tp kdg2 sendiri pon xdpt nak elak lambat gak
    hehe
    Faizal Sulaiman said...
    aku pilih 4 bro!.
    nak sepak je org lambat.
    dah la dtg lambat, pastu wat muka derk jer!
    NUke_Rude said...
    tengku:
    haha.. sila pilih, sila pilih. kalau sama2 dtg at the same time, rasanya mmg xde prob la kan?

    ejan:
    org yg mcm ni la susah. haha

    afzan:
    yep, welcome.

    kA:
    rite. at least bgtau je la kalau dah lambat. huhuhu thx bro!
    NUke_Rude said...
    indera:
    hahaha..

    sepak bro! sepak!
    Adam Arjuna said...
    aku tak sure pilihan jawapan aku apa.. tp berdasarkan pengalaman, aku tak kisah sgt nak tunggu org, cuma aku jadik tak suka bila org terpaksa tunngu aku.

    aku pernah tunggu org lebih 2 jam,bila tanya.. asik otw.. tp tak sampai2 gak... stress gilosss..

    tp bila aku terlambat 5 min je.. diorg plak buat muka ketat... so.. kat mana fair nya tuh?? kan...

    aku pernah plan buat meet up ngn mbr... bajet nak dtg lambat skit la, biar la diorg tunggu aku lak, tp selambat aku dtg, aku gak yg paling awal sbb diorg lg lambat...

    hurm.... dah nasib badan la kawan....
    farish izaryl @izreez said...
    pilic c gak yess x suke tgu org lame2! huhukk

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.