Salam kepada semua.

Mungkin ada yang tidak tahu, aku kini merupakan seorang penulis. Penulis apa? Alah, penulis rencana la lebih kurang. Dan bila aku berkata tentang hal ini, ramai yang tertawa kecil dan ada juga yang tertawa berdekah-dekah. Dalam hati aku ni berkata sebegini; "Cis!"



Lawak sangat ke kalau seseorang tu menjadi penulis? Pada aku, jawapan kepada persoalan tu adalah bergantung kepada diri masing-masing! Ye lah kan, kalau dah sedia maklum orang tu memang amik course yg berkenaan ngan penulisan time blaja kat university dulu2, tak heran lah kalau lepas abis belajar dia jadi penulis kan?


Tapi ini mungkin berbeda ngan diri aku kot. Hahaha! Sebab apa? Ya lah, ada yang sedia maklum yang aku ni amik course sains time di Universiti, so, what the hell tiba2 aku jadi writer pulak kan? Lari konsep tu bro!!

Tapi aku tak de lah amik peduli sangat, bukan apa, tak semestinya kita belajar sains, kita akan end up dengan bidang tu... Hm, mungkin betul, mungkin tidak! Entahlah.

Senang ke jadi penulis. Well, ada masa memang senang sebab idea datang mencurah2. But sometimes, ia menjadi sangat susah. Disebabkan oleh kekeringan idea and gangguan yang ada kat sekeliling kita. Pendek cita, distractions la.. Faham? Pada aku, aku rasa takde lah susah sangat kot, as long as ur languange can be understand and u got the idea to write on. Maybe jugak sebab aku ni seorang blogger. So, aku rasa benda2 ni mcm senang kot! Haha berlagak la pulak!





p/s: kalau ada yang nak tahu bijirin ape yg ada dlm gambar kat atas tu, ha, kat sini aku sertakan skali gambar kotak bijirin tu. Mana la tau kot-kot korang nak beli.


sedap juga ya!

NUke

13 Comments:

  1. Faizal Sulaiman said...
    dont worry bro.aku sokong kamu.

    jangan sampai jadi "writer's block" sudah okay.
    NUke_Rude said...
    haha..
    thank you bro! :D
    AkuAyie said...
    rencana untuk majalah pe?? hehe

    aku pon shokong ko gaks!! =D hee~
    Asalkan ko minat mende tu, sumenyer akan menjadi asset. Hee.. eh, pe aku mrepek ni.
    NUke_Rude said...
    hahaha. takde lah majalah. cuma 1 laman web je. sambilan2 saja.
    RAWNA said...
    wah
    penulis~
    dengar macam cool okeh
    all the best
    :)
    NUke_Rude said...
    thanks kA.

    dengar je mcm cool. biasa2 je kejanya. huhu
    Unknown said...
    huhu
    relaks ler
    multitalented kn...
    RobinHood said...
    Penulis?? That Great!
    Dalam Blog Or Lu Memang Penulis Betul2 Bro...??
    Let Me Read Ur Writing Yah!

    I'm Follwing U....
    mamai,wana,awiE,faten said...
    thanks ya visit my blog,,
    btw, congrats ntuk kamu krn menang di yoyooh~!!
    NUke_Rude said...
    tengku:
    hahaha.. multi ke?

    robin:
    blog tu dah sure la. but ada juga kat satu site lain. thx following.

    flip:
    no prob. thx juga. btw, slamat berblogging ya!
    Adam Arjuna said...
    halamak...

    dasat la ko beb..! dah jd writer lak skang...not bad!!

    ala.. skit² lari bidang ok per.. janji ko tau apa yg ko nak tulis udah.. and pembaca senang nak paham.. cukup la kan...

    p/s: semakin glemer la ko sejak menang awards yoyooh ni...
    NUke_Rude said...
    walaweh.
    kecil2an je okay..

    p/s: bukan ko ke lagi glemer?
    farish izaryl @izreez said...
    gud luck!
    sedap lak melo tu haha

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.