Mungkin ada yang tidak sedar akan sesetengah perilaku sendiri. Kadang kala memang kita btul2 tak sdar, tapi slalunya mmg kita buat-buat tak sedar. huhuhu. Slot pantang larang kali ini nak membicarakan tentang habit menepuk bahu dan meletakkan tangan di atas bahu orang lain.


Tak salah perilaku itu. Malah, ia dilihat sbagai satu cara untuk seseorang itu bramah dan bersahaja. Aku akui, aku pun slalu berbuat demikian. Tapi, tahukah kita, bagi sesetngah komuniti, perbuatan meletakkan tangan di atas bahu orang lain dianggap KURANG SOPAN!? Btulkah ini?

Mungkin ya, mungkin juga tidak. Atau ianya satu perkara yang diada-adakan untuk men'sound' org yang tak reti2 body language si mangsa yang tidak selesa. Walaweh... mangsa tu..

Apape pun, aku percaya yang ada perkara memang boleh dilakukan dan ada juga yang tidak. Maklumlah kan, tak semua orang selesa dengan perbuatan kita tu. Huhuhu



NUke

12 Comments:

  1. Adam Arjuna said...
    errk...

    erm... no komen!

    sblm tu nak mintak maap la sbb letak tangan kat bahu ko tu...
    ampunnnnnn.....


    urm... sentap! :(
    NUke_Rude said...
    "Aku akui, aku pun slalu berbuat demikian."

    ek el le.. aku un salu je wat camtu. no hard feelings okay! hahaha
    Adam Arjuna said...
    posting ni cam dituju kat aku jer...


    huhu..

    p/s: ye la, nnt aku byr la royalti tu... amik gambar ngn ko kena dok jauh sebatu la cam nih.. huhu
    farish izaryl @izreez said...
    truk tngan kat bahu.i feel so romantic hahahahha
    RAWNA said...
    aku termasuk orang2 yang agak kurang selesa kalau letak tangan atas bahu ni.bagi aku la,memang kurang sopan terutamanya kalau sedang berbual atau berjalan.kalau untuk bergambar takpe je kot.
    Anonymous said...
    mmg benar ada org yg x suka bila kita letak tangan di bahu

    ray ada la sorang kawan yg mcm tu
    bukan kata bahu...
    semua xleh sentuh

    kawan perempuan

    segan la nak pegang2

    hahahaha
    ejan said...
    kalo jln tgh2 mlm.. pas2 ad bnd tepuk dari blkg.. cmane?? nak lari ke o nk sound je?? hahaha
    NUke_Rude said...
    rizz:
    hahaha..

    kA:
    yup! agreed (cewah!)

    ray:
    bole la plak camtu..

    ejan:
    sound je, sebb yg tepuk tu ialah kamu! haha
    mamai,wana,awiE,faten said...
    prnh trbaca dlm satu artikel islamic, jika kite letak tgn atas bahu org,, org tersebut akan menjadi pelupa~!!

    *tp ak pown trbuat kat org,,lalala*
    HanaKimi said...
    Alamak!! So selama ini aku kurang sopan lah..Huhu
    Romantik peer letak2 tangan atas bahu,i like..^^..
    ejan said...
    hahaha.. kalo bkn aku tepuk.. cmane?? hehehe
    Adek Abigail said...
    pantang org cina yg sedang berjudi klu org len letak tgn/tepuk bahu mreka....

    klu nak papah org pun kna letakkan tgn dorang kt bahu kita..

    klu awek yg letak tgnnya kt bahu kita?

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.