Salam.

Sedar tak sedar, dah masuk minggu ke LAPAN aku join Yoyooh! BlogSquad! Aku pun macam tak caya je dah masuk minggu ke lapan. Sekejap je rasanya. Andai kata ada yang tertanya2 bila pulak aku buat segala tasks yg diberikan, aku harap korg dapat jadi sedikit particular; tugasan2 yg diberikan mempunyai label 'blogsquad'. And korg boleh baca semua tugasan2 tu.

Bukan berniat tak nak expose kan tugasan tu, cuma aku lebih prefer melakukan setiap tugasan yg diberikan tu dengan cara aku sendiri. Mungkin tu lebih baik kot! Huhuhu. Sebab aku join bloqsquad? Salah satunya adlh as satu persediaan aku utk menerima segala pandangan dan kritikan org lain, walopun kdg2 aku rasa mcm memberontak.


Sepanjang 8 minggu (termasuk minggu ni) aku join cabaran tu. Aku rasa macam2 perkara dapat aku belajar. Pertamanya, of course la aku belajar utk adapt and terima saja pandangan org lain (the juries) as well as other participants. I have to admit, i am competing with other damn good bloggers. Every participant ada kelebihan dan kekuatan masing2 dlm blogging. Aku? ada ke? Haha..


Then, aku belajar untuk berterima kasih dengan setiap pandangan yang diberikan oleh org lain. Walaupun ia mungkin satu pandangan negatif. Jujur aku katakan, joining this BlogSquad membuatkan mata aku lebih terbuka. Aku dicabar untuk melakukan (menulis) something yang out of the box. Maybe itu cara kita untuk mengenali potensi yang ada dalam diri. Well, sometimes kita tak sedar kita ada kelebihan2 tertentu sampai lah kita dicabar utk melakukan sesuatu yg lebih kan?

Perubahan yang berlaku pada aku, dan blog ni maybe tak sebanyak mana. Kalau diambil scra fizikal, layout memang berubah. From something dark to pearl white. Then, my tag line kat blog ni pun berubah. Instead of being EMO all the time, now i wanted to 're-tuning' back my life to the exact and right path. Mungkin ini satu permulaan. Who knows?

Participating dlm BlogSquad membuatkan aku tak bosan duduk di rumah. Haha! And aku berpeluang utk belajar drpd bloggers lain; lihat how they write issues on their blogs. It's good to have something like this; now and future.

Terima kasih. Ungkapan tu aku tujukan kepada penganjur; team Yoyooh.com lead by Ray, dan tak lupa juga kepada para juri dan pengkritik, especially 'The 3 Unpredictable Emotioners' siapa lagi kalo bukan Kak El, Megat dan Adi Hemu. Korang semua memang bagus and very supportive even though in some period of times I felt like you're not being truly you. But, I do appreciate all of your times you spent just to read and critic my blog. Terima kasih juga kpd peserta2 yg memberikan saingan.. Yeah! Bloggers Rock!! Woohoo!

In future, i might be able to do something more serious kot! After participating this BlogSquad!..

Yeah. I guess so...



Among those participants, aku rasa mereka2 ni layak mendapat gelaran berikut:-

1. Transformasi Paling Ketara : Nakustikability
2. Layout Paling Kemas Dan Menarik : Saffawati
3. Penulisan Paling Kreatif : FaPet


But I like to say "Semua peserta adalah PEMENANG!"




NUke

3 Comments:

  1. Anonymous said...
    tahniah sbb berjaya menamatkan cabaran dengan jayanya.

    ya la kan
    bukan senang nak mengadap cabaran & tugasan yg diberikan. Tiap2 minggu pulak tu.

    Ps: komen skema sgt kan? apa leh buat entry pun skema...kan???
    Unknown said...
    errmm..
    tahniahhh...
    NUke_Rude said...
    yeap.
    thank you.

    =)

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.