Salam.

Well, dalam entry kali ni, aku nak ceritakan pengalaman aku bersekolah. Sekolah harian, asrama, matrikulasi, dan universiti. Semua tempat2 tu banyak memberikan kenangan kpd aku. Alah, jangan nak tipu, korang pun sama kan? Korang mesti perasan, dah menjadi satu adat kalau kita masuk mana2 sekolah or tempat belajar, kita akan dapat beberapa nicknames. Basically, nickname yang kita dapat tu berdasarkan perwatakan, dan singkatan nama kita. Ade gak nickname yg kita dapat disebabkan satu peristiwa lawak or kecoh yang pnah kita lakukan kat school dulu kan?

Oh memories...


hm, maybe aku patut senaraikan nicknames yang pernah aku dapat time skool dl kot. ni lah dia... nicknames aku dari aku masuk tadika, sampai la aku dah habis blaja skang ni.

  • Amey
  • Pendek
  • Katik
  • Poyo
  • Bajet
  • Am
  • Budak Kuiz
  • Mahmod; (ni nama ayah aku! tapi aku dpt nickname ni sbb nk mmbezakan 'Amir' yang banyak gila dlm 1 batch time skool dlu)
  • Negro Mono @ Monyet Hitam
  • Nyet
  • Kacak!
  • Simpul (sempena ngan kening aku yang pelik)
  • Nuke
  • Mimi
  • Numo (hahaha!)

Hm, tu antara nama2 yang aku ingat la.. aku rasa banyak lagi. Oh, btw, last week aku terjumpa sorg kawan skolah lama aku kat dalam 1 social network ni, dia terkejut tgk muka aku skang yang dah tak macam dlu. Ade ke patut dia kata aku ni waktu skool dlu as "simbol kecomelan kaum lelaki" ? Apekah?!

by the way, dalam banyak2 gelaran & nicknames yang aku dapat. Aku tetap suka 1 nickname ni, yang diberikan oleh adik aku sendiri...

"BAMEY"




NUke

6 Comments:

  1. charco said...
    hehehe..rasanya ada lg satu nick yg terlupa nk letak dlm tu..

    ape ye agak2 nye?

    mode:esok last paper...horray!!
    Unknown said...
    huhuhuh..
    byk gk
    aku ader 5 jerr...
    Unknown said...
    mimi..? member skolah aku penah pggil aku dgn nick ni.. x suke giler.. smpai smua ckgu pn pggil aku mimi gak..~ cisss..~
    NUke_Rude said...
    charco:
    hahaha.. tau tau.. malas je nak letak! huhu..

    tengku:
    huhu.. mmg banyak.. nama yg dapat pun ntah apape je.. huhu.

    mell:
    haha.. nick mimi tu ade sorg kawan aku yg bagi.. sengal lorh!
    farish izaryl @izreez said...
    haha byknyee nick nuke nehh
    Anonymous said...
    Numo? Apakah?

    Sejenis ikan?

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.