Apa yang boleh disimpulkan dari gambar di atas? Hm, bengang? Mesra? Bergaduh?? Macam2 boleh ditafsirkan.


Siti memang terkenal dengan sikapnya yang bersahaja dan suka bergurau. Well, most of her friends sangat senang dengan sikapnya. Siti juga seorang yang baik hati dan suka menolong dengan org lain. Well, most of her friends suka dengan perilakunya.

The guy next to her is her friend too. His name is Haniff. Well, he is okay... but sometimes he can't take gurauan too much.

And Siti did not actually know that fact!

So, what happened?

It was a beautiful sunny Monday, the surrounding seems to be very perfect for any picnic! (like hell, panas gila okay waktu tu!) Maka, kedua-dua mereka ini bergurau senda, melahirkan rasa mesra dikalangan mereka berdua, sambil disaksikan oleh seorang lelaki lain (yakni aku.. yg sedang mnangkap gambar persekitaran..)

Asalnya, kedengaran gelak tawa girang dua insan yang mengambil subjek yang sama. Tapi, kegirangan itu tiba2 bertukar sepi, sunyi... hanya selepas 5 minit dari gelak tawa yang pertama kedengaran.

That's it. Haniff dah sampai ke tahap maksima. Dia sudah tak mampu menampung gurauan Siti yang mesra itu. Dan apabila hal ni berlaku, masing-masing membisu... semua tak mahu memulakan bicara memujuk. Ego. Lelaki yang dr tadi menagkap gambar pesekitaran, terkedu dan kemudian secara candid mengambil gambar 'gap' yang ada di antara mereka. Lelaki itu tertawa kecil, geli hati mengenangkan situasi itu.


---

Moral of the story:
Gurauan perlu lah kena pada tempatnya, bukan tatkala matahari sedang terik membakar diri yang sedang berpeluh. Dan ingatlah, tak semua orang tahan dengan gurauan yang kita lakukan tu, betul tak?



*Nama dan gambar diolah untuk menjaga kredibiliti individu-individu tersebut. Nama watak dan situasi yang diolah ini tiada kena mengena dengan sesiapa. Jika ada, ianya hanya satu kebetulan.


NUke

4 Comments:

  1. AkuAyie said...
    aku pernah berada di situasi tu...
    oh.. mmg termalu sendiri.. haha
    farish izaryl @izreez said...
    penh gak jd thz situation haha
    HanaKimi said...
    Betul2..stuju giler ngan u bro..nk bergurau pn kn tau tempat & batas2nyeer..jgn main redah jeer!!
    nora de lala said...
    hahaha.. siti? honestly speaking,thats me actually. my fault. haha. well, sory guys. hehe.. sory ferdi..sorry gak mimi.. aku malu... haha

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.