Salam.

26 Mei lepas, setelah mengumpul wang yang tak seberapa hasil drpd jadi exhibitor, maka, aku pun bergerak ke kaunter Bahagian Kewangan UKM kat bangunan Canselori tu utk mmbayar yuran pengajian yang tertunggak. Jumlahnya tak banyak, just RM74 je. Tapi still rasa perit nak bayar, maklumla dah elok2 dapat duit hasil keja sendri kan, rasa ralat gak nak guna.

But, itulah duit. Sehelai kertas yang di'signed' oleh Gabenor Bank Negara; tujuannya utk digunakan, sebab duit tak bawak mati beb! Haha (bole plak camtu...). Ok. Setel dah bab yuran tertunggak nih.

---

Pagi tadi, tergerak hati aku nk bukak portal pelajar UKM, nak check bila result exam kuar. Aku check, tak kuar2 lagi. Sambil2 tu aku baca la notis utk student, dia tulis kat stu, jgn lupa hantar gambar utk konvo.. jgn lupa baya yuran2 tertunggak... n jangan lupa untuk bayar yuran konvo.

Yuran konvo? Hadeii, nak konvo pun ade yuran...

Aku check la kat sistem kewangan pelajar tu. Alih2.. mmg ada.. RM 110. Tapi apa yang buat aku terkejut besar? Mane taknya, ditulis lak kat situ "Hutang Pengajian Pelajar"!! Ape kejadahnya? Aku bukan amik short sem pun weyh! Dah la takde kod lejar utk hutang tu... Benda ni yang buat aku musykil tadi... aku jenuh berpikir, bila pulak aku ade hutang RM110 lagi ni.. Huhuhu... Tension jap la... So, utk dapatkan kepastian, aku YM seorg mmber; Jawa nama panggilannya. Dia kata, yuran RM110 tu mmg yuran konvo sebb dlm kewangan plajar dia ade tulih... So, aku ade skit konfiden la yg hutang RM110 dlm kewangan pelajar aku tu sememangnya yuran konvo...

Dah nak konvo dah. Cepat tul masa berlalu.



NUke

6 Comments:

  1. farish izaryl @izreez said...
    slmt konvo nuke! hehehe
    sYukCurz said...
    congrats!
    nora de lala said...
    mimimimmi..... aku rindu ko. hahah. eh, baju konvo amek biler ek.. aku dah nmpk blog mummy ko.. bgush2.. kem clm cemua n j gak. huhu
    charco said...
    best nye da nk konvo..ni yg jeles ni..

    TAHNIAH!! utk anda.. :D

    mode:terpinga2
    Adian said...
    memang ditulis "hutang pengajian pelajar" je, tapi kat tepi kiri tu ada "perinci", klik situ baru masuk detail lanjut "Yuran Konvokesyen- Ijazah Pertama"
    Faizal Sulaiman said...
    congrats nuke.grad jugak akhirbyer!!. :-)

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.