salam.

Well, agak menyakitkan hati kan bila perlakuan dan gerak geri yg kita lakukan dibalas dengan makian dan gelak tawa yang menjadi bahan gurauan kawan2. Haha, ape yg aku merepek ni? To make it easier, susah kan kalau kita saja yg asyik nak respek kat orang, but then, org lain buat tak kesah je dengan kita, or sometimes tak pernah ada intention nak respect kita and org lain pun.

Respect!

Aku rasa itu salah satu benda penting dlm hidup. Semua org nak rasa dihormati. But then, to gain something, we should give something la kan? Aku rasa respek pun lbh kurg mcm tu la. Aku respek semua org, as long as org lain pun pandai menghargai and menghormati org lain, dlm erti kata yg lain, pandai respek org lain.


Respek ape?

Segala-galanya. Respek akn perbuatan dan perilaku baik, PRIVASI, dan diri sendiri. Haha. Kenapa aku buat entry camni ha? Aku rasa aku tengah bengang kot. Bengang ngan someone yg kurg respek org lain. Mungkin ni akan membuatkan aku menjauhinya. Tapi, aku salu terfikir... Aku takleh la nak jadi 'mean' sgt mcm zaman tak berapa nk matang dulu2. Aku lebih kepada pendekatan diplomasi...

Ko buat taik ngan aku.. aku still senyum
Ko mencaci aku dalam tawa... aku akan still membalas tawa ko; macam ianya satu gurauan bodoh...
Tapi;
Bila ko dah tak reti nak respek aku as a human... Aku akan cuba untuk x membuat apa2, mungkin tu lebih baik kot!




Entahlah.






NUke

6 Comments:

  1. farish izaryl @izreez said...
    ahaa respect each other tu penting sgt:p
    HanaKimi said...
    Setuju ngan rizz=)..
    Kl aku lh,
    "Ko buat taik ngan aku.. aku still senyum"
    "Tapi;
    Bila ko dah tak reti nak respek aku as a human...Aku akan bertukar jd Raksasa then eat U alive..huhu!!
    NUke_Rude said...
    rizz:
    yeap. itu mmg penting. hormat org lain, and org lain hormat kat kita!

    hanakimi:
    apsal x jadi optimus prime je weh.. best sket!
    HanaKimi said...
    Haha!!
    NUke_Rude said...
    Hahahanakimi..

    napa ko gelak? haha
    Anonymous said...
    mengapa tidak:)

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.