Salam.


The moment aku wat entry ni, aku berada di UKM sebab nak setelkan psl submition thesis aku n benda2 berkaitan ngan thesis. So, aku hanya berbekalkan psg baju n suar dn brg2 prbadi. tu je. Oh! PC aku ada kat rumah. So, aku x punyai kelengkapan yg ckup utk mengedit gegambar utk entry kali ni.

Credits to Topeq sbb bagi pinjam lappy dia nih!

As a blogger, aku sentiasa perlu alert in current issues n what is happening around. So, aku kna byk mmbaca n do some blog hopping. Kengkdg tu kna visit good blogs so that aku dpt few ideas n that blogger's creativity in presenting his/her p.o.v. Ok! aku admit yg aku ade admire some blogs yg btul2 mmbuatkan aku tertunggu2 akan entry barunya. Korang? ada? aku rasa kalo korg ni jenis pengunjung-alam-maya-yg-tegar, korg msti ad skap camni. kan?

So, blog feveret aku is [r][a][y] eusouff.

(ray, u dont hv to say thanks, just gv me some treats ok! hahahaha kidding bro!)


1st time aku jumpa blog ni.. i was like.. "oh, ok..quite nice" and i decided to follow this blog. Every whle, aku jenguk2 blog ni, menantikan entry2 yg baru. kenapa aku ska blog tu? Haha, 1st! aku nak korang sendiri yg carik keistimewaan blog ray tuh! yes, i can simply tell u the good thgs bout that blog, tapi ape kata korg gi sevey2 blog ray tu dlu n korg akan tahu knapa aku suka blog tu.







  1. Padat ngan content yg humor n bersahaja.
  2. Kemas n reader-friendly
  3. Author-nya yg aku rasa mg byk pngalaman dlm hdup. itu yg buatkan aku suka bc setiap pnulisan dia nih.
  4. author yg friendy.
Ray si penulis blog tu mmg friendly. Eventhough aku x pnah jumpa dia, but aku rasa rapat ngan dia. maybe sebab the way he communicate ngan other respondents (kot! yeke ray?)

--

A good blog s the 1 yg ada komunikasi ngan pembaca. Itu pandangan aku. Aku maybe tak berapa nk bagus dlm bab2 blogging ni, tapi so far aku sentiasa cuba memuaskan kehendak n kefahaman pembc dlm setiap entry yg aku post. So, ape tu 'blog yang syok Sendiri'?

Pada aku, Blog Syok Sendiri (BSS) tu lebih kpd 1 blog yg isi kandungannya lbh kpd nk menunjuk 'kehebatan' diri barangkali..? Or maybe blog yg hanya mnceritakan ttg opinion si blogger trsebut n dlm ms yg sama takmau terima opinion org lain. Hm.. betulkah? Atau BSS ni mungkin 1 blog yg penulisnya mmg saja buat khas utk dirinya sendiri n insan yg dia cintai. So, dia x amik port ttg org yg akan baca blog tu n x kesah langsung ttg isu2 yg nak dibcarakan.

--

Camne nak ngelak drpd dpt title ni?

aku rs la kan... senang je. maybe senarai kat bwh ni bole dijadikan ptunjuk utk elakkan mndapat title BSS:-

  1. Jangan meletakkan gambar yg d-capture sendiri dgn hp terlalu byk pd blog tu.
  2. Kurangkan cerita2 dating korang siang tadi...
  3. Kurangkan sesi puji-memuji kecantikan/kebaikan diri...
  4. Banyakkan kesah or isu2 semasa.
  5. Or maybe some humor in ur entries...
  6. Wujudkan komunikasi antara pembaca dan penulis. eg: asking opinion, polls or somethg...
Hm, itu je kot aku rasa.


Jap! nak tanya.. blog aku ni Blog Syok Sendiri ke?


NUke

9 Comments:

  1. Faizal Sulaiman said...
    nuke--)blog kamu besh bro.ye blog ray eusoff sangat informatif!.:-)
    Anonymous said...
    isk isk
    tissue pls
    muhahahaha!
    xde la hebat mana pun..sesedang jerk..LOL
    NUke_Rude said...
    thanks indera. will keep it up bro!

    ray, huhuhaha! jgn lpa update!
    farish izaryl @izreez said...
    kah2 kemain puji ray lg ahakkkk
    sha filan said...
    hahaha nuke..
    geng ak sgt gile akan blog hang...
    hahaha...
    gye die bleh ak sifatkan same ngan hang menungu blog ray tue update..die pun akan teruja untuk tgu ble blog hang akan update...hahah
    NUke_Rude said...
    thx sha.

    send my regards to ur geng ok. will try my very best to make more interesting entries...
    jejaka anggun said...
    antara syok dgn x lah...
    hahahah
    kidding!!
    NAEM:a wait-er said...
    naem perlu byk bejar lagi...
    haha...rasa mcm terkena btg hidung sndri jek...
    tp naem gunakn blog mmg utk diri sendiri:Meluahkan Perasaan.haha...

    all the best nuke
    NUke_Rude said...
    jejaka:
    ahahhaha.. camtu lak.

    Naemnzr:
    hm. sama la ngan nuke. byk kna blaja lgi nih. nway, ur blog quite nice ape.

Post a Comment




Segala kenyataan yang terdapat di dalam laman ini hanyalah pandangan peribadi penulis sahaja; dan tidak wajar dijadikan rujukan ilmiah. Semua nukilan adalah karya asli NUke_Rude MELAINKAN setiap perkara yang telah diperjelaskan sumber-sumbernya. Sebarang paparan semula adalah dilarang tanpa kebenaran bertulis. Penulis tidak bertanggungjawab atas kesan daripada salah laku yang disebabkan oleh tindakan pembaca itu sendiri.

 

K2 Modify and NUke Rude Blog 2010 | Use it. But don't abuse it.